דף הבית » יותר » טחינה לעומת חומוס: מה בריא יותר לאכול?
2023-05-14 14:52:00+02:00

טחינה לעומת חומוס: מה בריא יותר לאכול?

מהי טחינה?

טחינה היא תבלין העשוי משומשום טחון, פופולרי במטבחי המזרח התיכון והים התיכון. זוהי משחת שמנת עם טעם אגוזי המשמשת לעתים קרובות כמטבל, ממרח או מרכיב במנות אחרות. זהו מקור לחלבון, ויטמינים ומינרלים, ונחשב למזון בריא.

מה זה חומוס?

חומוס הוא מטבל או ממרח מזרח תיכוני העשוי מחומוס מבושל, פירה ומעורב עם טחינה, מיץ לימון ושום. זהו אוכל פופולרי בחלקים רבים של העולם, ולעתים קרובות מוגש כחלק ממגש מזוזה. חומוס הוא מקור טוב לחלבון, סיבים תזונתיים וויטמינים ומינרלים.

השוואת תזונה

כאשר משווים בין תזונת הטחינה והחומוס, חשוב לשים לב שהתכולה התזונתית של כל אחד מהם תשתנה בהתאם למרכיבים המשמשים להכנתם. עם זאת, בדרך כלל, טחינה גבוהה יותר בקלוריות ובשומן, בעוד שבחומוס יש יותר חלבון וסיבים תזונתיים. טחינה מכילה יותר קלוריות ושומן למנה מאשר חומוס. כף אחת של טחינה מכילה כ-100 קלוריות ו-8 גרם שומן, בעוד כף חומוס אחת מכילה כ-45 קלוריות ו-2 גרם שומן. טחינה גם גבוהה יותר בשומן רווי, מכילה בסביבות 1 גרם שומן רווי לכל כף, בעוד חומוס מכיל 0 גרם. חומוס מכיל יותר חלבון וסיבים תזונתיים מאשר טחינה. כף חומוס אחת מכילה כ-3 גרם חלבון, בעוד כף אחת של טחינה מכילה רק 1 גרם. חומוס מכיל גם כ-2 גרם סיבים תזונתיים לכל כף, בעוד שטחינה מכילה 0 גרם.

יתרונות בריאותיים

גם לטחינה וגם לחומוס יש יתרונות בריאותיים רבים. טחינה היא מקור טוב לשומנים בריאים, ויטמינים ומינרלים, ונחשבת כבעלת תכונות אנטי דלקתיות. הוא גם מקור טוב לסידן, ברזל ומגנזיום. חומוס הוא מקור טוב לחלבון, סיבים תזונתיים וויטמינים ומינרלים. הוא גם נחשב כבעל תכונות אנטי דלקתיות והורדות כולסטרול.

מה בריא יותר לאכול?

גם טחינה וגם חומוס הם מזונות בריאים שניתן לכלול בתזונה מאוזנת. עם זאת, חומוס נחשב בדרך כלל לבחירה הבריאה יותר בשל תכולת החלבון והסיבים התזונתיים הגבוהה יותר שלו ותכולת קלוריות ושומן נמוכה יותר.

סיכום

טחינה וחומוס הם גם תבלינים מזרח תיכוניים מזינים וטעימים. טחינה עשירה יותר בקלוריות ובשומן, בעוד שבחומוס יש יותר חלבון וסיבים תזונתיים. שניהם מקורות טובים לויטמינים ומינרלים, ויש להם יתרונות בריאותיים פוטנציאליים. חומוס נחשב בדרך כלל לבחירה הבריאה יותר בשל תכולת החלבון והסיבים התזונתיים הגבוהה יותר ותכולת הקלוריות והשומן הנמוכה יותר.

דעה אישית

לדעתי, גם טחינה וגם חומוס הם אופציות מצוינות לתזונה בריאה ומאוזנת. אני אוהב את הטעם האגוזי של הטחינה ומשתמש בו כמטבל או ממרח, בעוד חומוס נהדר להוספת חלבון וסיבים נוספים לארוחות שלי. אני אוהב לקנות את שניהם בחנות, אבל אם הייתי צריך לבחור אחד, הייתי הולך עם חומוס.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן