דף הבית » רק אצלנו » האם פיברומיאלגיה מזוהה ומה אנחנו יכולים לעשות?

האם פיברומיאלגיה מזוהה ומה אנחנו יכולים לעשות?

האם פיברומיאלגיה מזוהה ומה אנחנו יכולים לעשות?

מהי פיברומיאלגיה?

פיברומיאלגיה היא מצב כרוני הגורם לכאבים ורגישות נרחבים בשרירים, במפרקים וברקמות רכות אחרות. ההערכה היא שעד 10 מיליון אנשים בארצות הברית לבדה סובלים מפיברומיאלגיה. המצב שכיח יותר אצל נשים מאשר אצל גברים, והוא נראה לעתים קרובות אצל אנשים בין הגילאים 30 עד 50. פיברומיאלגיה היא מצב מורכב שאינו מובן במלואו. חושבים שזה נגרם משילוב של גורמים גנטיים, סביבתיים ופסיכולוגיים. תסמינים של פיברומיאלגיה יכולים לכלול עייפות, הפרעות שינה, כאבי ראש, קשיים קוגניטיביים ודיכאון.

האם פיברומיאלגיה מזוהה?

פיברומיאלגיה מוכרת על ידי הקהילה הרפואית כמצב אמיתי. היא מופיעה בסיווג הבינלאומי של מחלות (ICD-10) כהפרעת כאב כרונית. הקולג' האמריקאי לראומטולוגיה פיתח גם קריטריונים לאבחון פיברומיאלגיה. בנוסף, במדינות רבות יש חוקים המכירים בפיברומיאלגיה כנכות. משמעות הדבר היא שאנשים עם פיברומיאלגיה עשויים להיות זכאים להטבות מסוימות, כגון תשלומי נכות או גישה לטיפול רפואי.

מה אנחנו יכולים לעשות כדי לעזור בניהול פיברומיאלגיה?

אין תרופה לפיברומיאלגיה, אך ישנם טיפולים שיכולים לסייע בניהול התסמינים. טיפולים אלו כוללים תרופות, פיזיותרפיה ושינויים באורח החיים. תרופות יכולות לעזור להפחית כאב ולשפר את השינה. תרופות נפוצות המשמשות לטיפול בפיברומיאלגיה כוללות משככי כאבים, תרופות נוגדות דיכאון ותרופות נגד התקפים. טיפול פיזי יכול לעזור לשפר את הגמישות ולהפחית את הכאב. תרגילים כגון מתיחות, יוגה וטאי צ'י יכולים לעזור לשפר את טווחי התנועה ולהפחית את הכאב. ביצוע שינויים באורח החיים יכול גם לסייע בניהול פיברומיאלגיה. שינויים אלו כוללים פעילות גופנית סדירה, אכילת תזונה בריאה ושינה מספקת. טכניקות לניהול מתח, כגון מדיטציה והרפיה, יכולות גם לעזור להפחית את הסימפטומים.

השוואה מהירה

יַחַס יְעִילוּת
תרופות יכול להפחית כאב ולשפר את השינה
פיזיותרפיה יכול לשפר את הגמישות ולהפחית את הכאב
שינויים באורח החיים יכול לעזור בניהול תסמינים

שאלות ותשובות

ש: האם פיברומיאלגיה היא נכות?

ת: במדינות רבות, פיברומיאלגיה מוכרת כנכות. משמעות הדבר היא שאנשים עם פיברומיאלגיה עשויים להיות זכאים להטבות מסוימות, כגון תשלומי נכות או גישה לטיפול רפואי.

ש: מהן ההשפעות ארוכות הטווח של פיברומיאלגיה?

ת: ההשפעות ארוכות הטווח של פיברומיאלגיה יכולות להשתנות מאדם לאדם. תופעות ארוכות טווח נפוצות כוללות כאב כרוני, עייפות, הפרעות שינה, קשיים קוגניטיביים ודיכאון.

ש: האם יש תרופה לפיברומיאלגיה?

ת: כרגע אין תרופה לפיברומיאלגיה, אבל ישנם טיפולים שיכולים לעזור בניהול התסמינים. טיפולים אלו כוללים תרופות, פיזיותרפיה ושינויים באורח החיים.

סיכום

פיברומיאלגיה היא מצב מורכב המשפיע על מיליוני אנשים ברחבי העולם. זה מוכר על ידי הקהילה הרפואית כמצב אמיתי והוא רשום בסיווג הבינלאומי של מחלות (ICD-10) כהפרעת כאב כרוני. אין תרופה לפיברומיאלגיה, אך ישנם טיפולים שיכולים לסייע בניהול התסמינים. טיפולים אלו כוללים תרופות, פיזיותרפיה ושינויים באורח החיים. ביצוע שינויים באורח החיים, כגון פעילות גופנית סדירה, אכילת תזונה בריאה וניהול מתח, יכול גם לעזור להפחית את הסימפטומים.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן