דף הבית » יותר » האם יש עוד גברים או נשים בישראל?
2023-06-22 12:43:00+02:00

האם יש עוד גברים או נשים בישראל?

מבוא

אוכלוסייתה של מדינה היא אינדיקטור חשוב ליציבותה הכלכלית והחברתית. זו הסיבה שחשוב להבין את היחס בין המינים במדינה והשלכותיו. במאמר זה נחקור את היחס בין המינים בישראל ואת ההשלכות של חוסר איזון מגדרי.

מה היחס בין המינים בישראל?

לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, היחס בין המינים בישראל הוא 97.8 גברים על כל 100 נשים. המשמעות היא שבארץ יש כ-1.8% יותר גברים מנשים. מדובר בחוסר איזון מגדרי קטן יחסית בהשוואה למדינות אחרות.

ההשלכות של חוסר איזון מגדרי

לחוסר איזון מגדרי יכולות להיות מספר השלכות על מדינה. כך למשל, היא עלולה להוביל למחסור בבני זוג מתאימים לנישואין, מה שעלול להביא לעלייה במספר הרווקים באוכלוסייה. זה גם יכול להוביל לעלייה במספר האנשים שלא מצליחים למצוא בן זוג ולכן אינם מסוגלים להביא ילדים לעולם. בנוסף, חוסר איזון מגדרי יכול להוביל לעלייה במספר האנשים שאינם מצליחים למצוא עבודה, שכן מעסיקים עשויים להעדיף להעסיק גברים על פני נשים.

חוסר האיזון המגדרי בישראל

חוסר האיזון המגדרי בישראל קטן יחסית למדינות אחרות. עם זאת, עדיין יש לכך השלכות על המדינה. כך למשל, נטען כי חוסר האיזון המגדרי בישראל הוא אחד הגורמים התורמים לשיעור הגירושין הגבוה בארץ. בנוסף, חוסר האיזון המגדרי נקשר לירידה בשיעור הפריון בארץ.

השפעת חוסר האיזון המגדרי על הכלכלה

חוסר האיזון המגדרי בישראל נקשר גם לכלכלת המדינה. כך למשל, נטען שחוסר האיזון המגדרי הוביל לעלייה ביוקר המחיה במדינה, שכן מעסיקים מוכנים לשלם שכר גבוה יותר לעובדים גברים. בנוסף, נטען כי חוסר האיזון המגדרי הוביל לירידה במספר הנשים בכוח העבודה, אשר השפיעה לרעה על הצמיחה הכלכלית במדינה.

סיכום

היחס בין המינים בישראל עומד על 97.8 גברים לכל 100 נשים, שזה חוסר איזון מגדרי קטן יחסית למדינות אחרות. עם זאת, לחוסר האיזון המגדרי עדיין יש השלכות על המדינה, כמו עלייה ביוקר המחיה, ירידה בשיעור הפריון וירידה במספר הנשים בכוח העבודה. חשוב להבין את ההשלכות של חוסר איזון מגדרי על מנת להבטיח שכלכלת המדינה לא תיפגע.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן