דף הבית » יותר » באיזה גיל מתרחשות תאונות דרכים יותר מכל דבר אחר?
2023-05-09 22:30:00+02:00

באיזה גיל מתרחשות תאונות דרכים יותר מכל דבר אחר?

סטטיסטיקה של תאונות דרכים לפי גיל

תאונות דרכים הן למרבה הצער תופעה שכיחה. למעשה, לפי ארגון הבריאות העולמי, פציעות בדרכים הן גורם המוות העיקרי של אנשים בגילאי 5-29. אבל האם קבוצות גיל מסוימות חוות יותר תאונות דרכים מאחרות? במאמר זה, נסקור את הנתונים כדי לגלות.

סטטיסטיקה של תאונות דרכים לנהגים צעירים

נהגים צעירים הם בעלי הסיכוי הגבוה ביותר להיות מעורבים בתאונות דרכים. על פי נתוני המינהל הלאומי לבטיחות בדרכים, נהגים בגילאי 16-19 נוטים פי שלושה להיקלע לתאונה קטלנית מאשר נהגים בני 20 ומעלה. זה נובע משילוב של גורמים, כולל חוסר ניסיון, התנהגות של נטילת סיכונים והסחות דעת כמו טלפונים סלולריים.

סטטיסטיקה של תאונות דרכים לנהגים בגיל העמידה

נהגים בגיל העמידה הם השני בסבירות גבוהה להיות מעורבים בתאונת דרכים. לפי המועצה הלאומית לבטיחות, נהגים בגילאי 40-59 נמצאים בסיכון גבוה פי שניים לתאונה קטלנית מאשר נהגים בגילאי 20-39. זה נובע משילוב של גורמים, כולל התנהגות מוגברת של לקיחת סיכונים, עייפות וירידה בזמן התגובה.

סטטיסטיקה של תאונות דרכים לנהגים מבוגרים

נהגים מבוגרים הם בעלי הסיכוי הנמוך ביותר להיות מעורבים בתאונת דרכים. לפי נתוני המוסד לביטוח לבטיחות בדרכים, נהגים בני 70 ומעלה נמצאים בסבירות גבוהה רק בחצי לתאונה קטלנית מאשר נהגים בגילאי 20-69. זה נובע משילוב של גורמים, כולל זהירות מוגברת, הרגלי נהיגה טובים יותר ושיפור תכונות הבטיחות של הרכב.

מניעת תאונות דרכים

לא משנה מה גילך, ישנם צעדים שאתה יכול לנקוט כדי להפחית את הסיכון שלך להיות מעורב בתאונת דרכים. המועצה הלאומית לבטיחות ממליצה על העצות הבאות:

  • חגור תמיד את חגורת הבטיחות.
  • הימנע מהסחות דעת כמו טלפונים סלולריים.
  • הישאר ערני והימנע מנהיגה כשאתה עייף.
  • ודא שהרכב שלך מתוחזק כראוי.
  • היו מודעים לסביבה שלכם וצפו בנהגים אחרים.
  • הימנע מהתנהגויות נהיגה אגרסיביות כגון נהיגה במהירות מופרזת והסעה לאחור.
  • לעולם אל תנהג תחת השפעת סמים או אלכוהול.

השלבים הפשוטים האלה יכולים לעזור לך להישאר בטוח בדרכים, לא משנה מה גילך. אם אתה רוצה ללמוד עוד על מניעת תאונות דרכים, אתה יכול לבדוק את הסרטון הזה מ-YouTube . תאונות דרכים הן מציאות מצערת, אך על ידי ביצוע העצות לעיל, תוכל להפחית את הסיכון שלך להיות מעורב באחת. סעו בבטחה, וזכרו: לא משנה מה גילכם, תמיד חשוב לנקוט באמצעי זהירות כדי להישאר בטוחים בכביש.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן