דף הבית » רק אצלנו » אילו שבתות עושים חסידי קרלין בבית הרבי?
אילו שבתות עושים חסידי קרלין בבית הרבי?

אילו שבתות עושים חסידי קרלין בבית הרבי?

מבוא לחסידות קרלין

חסידי קרלין הוא ענף ביהדות החסידית שמקורו בעיירה קרלין שבבלארוס במאה ה-18. שושלת קרלין-סטולין היא אחת השושלות החסידיות הוותיקות והמשפיעות בעולם. חסידי קרלין עוקבים אחר תורתו של מנהיגם הרוחני, הרבי, שלדעתו הוא ההתגלמות החיה של נוכחות ה' עלי אדמות.

שבת אצל הרבי

בשבת מתכנסים חסידי קרלין בבית הרבי להתפלל, לאכול ולחגוג את יום המנוחה. היום מתחיל בתפילת שחרית המורכבת מקריאת שמע, עמידה ועוד. לאחר התפילה ישא הרבי דרשה ולאחריה סעודה משותפת.

תפילות ודרשות

הרבי יוביל את הקהילה בתפילה וישא דרשה. הדרשה מתמקדת בדרך כלל בנושא מסוים ונועדה לעורר השראה ולהניע את הקהילה. לאחר הדרשה שרים שירים חסידיים מסורתיים.

ארוחות וחגיגות

לאחר התפילה ינחה הרבי את הקהילה בסעודה משותפת. הסעודה היא בדרך כלל עניין חגיגי, עם מאכלים חסידיים מסורתיים כמו צ'ולנט, קוגל וגפילטע פיש. לאחר הסעודה ינחה הרבי את הקהל בשירה וריקודים.

פעילויות אחרות

בשבת יתכנסו חסידי קרלין לעיתים קרובות בביתו של הרבי למפגשי לימוד. הם ילמדו את התורה, התלמוד וטקסטים דתיים נוספים. הם עשויים לעסוק גם בפעילויות אחרות כגון נגינת מוזיקה, שירה וסיפורים.

סיכום

השבת היא יום חשוב עבור חסידי קרלין. זהו יום מנוחה ושמחה, וזמן להתכנס כקהילה ולחגוג את תורתו של הרבי. חסידי קרלין מתכנסים בבית הרבי להתפלל, לאכול ולחגוג את יום המנוחה. היום מלא בתפילה, לימוד, שירה וריקודים, והוא זמן לקהילה להתכנס ולחגוג את אמונתם.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן