דף הבית » המלצת הצוות » איך קוראים דברים בשבת?
2023-05-16 02:21:00+02:00

איך קוראים דברים בשבת?

מהי שבת?

השבת היא יום המנוחה וההתחדשות הרוחנית היהודי, המצוין משקיעת החמה בשישי ועד השקיעה בשבת. זה הזמן למשפחה ולחברים להתכנס, להתפלל, להרהר ולחגוג. הלכות השבת מורכבות ומגוונות, ומקיימים אותן באופן שונה בהתאם לפרט או לקהילה.

האם אפשר לקרוא בשבת?

התשובה לשאלה זו אינה פשוטה כן או לא. הלכות השבת מורכבות ומגוונות, ומקיימים אותן באופן שונה בהתאם לפרט או לקהילה. ככלל, אין איסור קריאה בשבת, אך יש הגבלות מסוימות שיש להקפיד עליהן.

מה מותר?

קריאה לשם הנאה מותרת בדרך כלל בשבת, כל עוד היא אינה כרוכה באף אחת מ-39 קטגוריות העבודה האסורות בשבת. זה כולל קריאת ספרים, מגזינים, עיתונים וצורות אחרות של ספרות. כמו כן מותר לקרוא בקול מהתורה, או לקרוא בקול מטקסטים דתיים אחרים.

מה אסור?

קריאה לצרכי עבודה אסורה בשבת. זה כולל קריאת מיילים, טקסטים או צורות תקשורת אחרות הקשורות לעבודה. בנוסף, הכתיבה אסורה בשבת, ולכן אסורה גם כתיבת מיילים, טקסטים או צורות תקשורת אחרות.

שומר שבת

שמירת שבת היא דרך של יהודים לכבד את יום המנוחה וההתחדשות הרוחנית. זה הזמן למשפחה ולחברים להתכנס, להתפלל, להרהר ולחגוג. הקריאה מותרת בדרך כלל בשבת, כל עוד היא אינה כרוכה באף אחת מ-39 קטגוריות העבודה האסורות בשבת. על ידי שמירת הלכות השבת, יכולים היהודים לכבד את היום וליהנות מהבילוי עם המשפחה והחברים. למידע נוסף על שמירת שבת, צפו בסרטון זה .

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן