דף הבית » טופ 10 » מה לעשות עם שיעול מטריד
מה לעשות עם שיעול מטריד

מה לעשות עם שיעול מטריד

מה גורם לשיעול מטריד?

שיעול מטריד הוא שיעול מתמשך ומעצבן. זה נגרם לעתים קרובות על ידי זיהום ויראלי, כגון הצטננות או שפעת, או על ידי אלרגיה. זה יכול להיגרם גם מעישון, זיהום אוויר או חשיפה לחומרים מגרים כמו אבק, כימיקלים או אדים.

במקרים מסוימים, שיעול מטריד יכול להיות סימן למצב חמור יותר, כגון דלקת ריאות, ברונכיטיס או אסטמה. אם השיעול מלווה בתסמינים אחרים, כמו חום, כאבים בחזה או קוצר נשימה, חשוב לפנות לייעוץ רפואי.

טיפול ותרופות ביתיות לשיעול מטריד

תרופות ללא מרשם

תרופות ללא מרשם, כגון אנטיהיסטמינים, נוגדי גודש ומדכאי שיעול, יכולות לעזור להקל על הסימפטומים של שיעול טורדני. חשוב לקרוא בעיון את התווית ולפעול לפי ההוראות.

שאיפת קיטור

שאיפת קיטור יכולה לעזור להפחית את הגודש ולשחרר את הריר, מה שמקל על השיעול. לשם כך ממלאים קערה במים חמים ומוסיפים כמה טיפות שמן אקליפטוס. הניחו מגבת על הראש והשענו מעל הקערה. נשמו פנימה את האדים למשך 10 דקות.

גִרגוּר

גרגור עם מי מלח חמים יכול לעזור להפחית דלקת ולהרגיע כאב גרון. להכנת התמיסה, ממיסים כפית אחת של מלח בכוס מים חמימים וגרגר במשך 30 שניות. ירוק את התמיסה וחזור על הפעולה מספר פעמים ביום.

מתי לפנות לייעוץ רפואי

רוב השיעולים המטרידים יחלפו מעצמם, אך אם השיעול נמשך יותר ממספר שבועות, חשוב לפנות לייעוץ רפואי. אם השיעול מלווה בתסמינים אחרים, כמו חום, כאבים בחזה או קוצר נשימה, חשוב לפנות לייעוץ רפואי בהקדם האפשרי.

כמו כן, חשוב לפנות לייעוץ רפואי אם השיעול מלווה בצפצופים, או אם הוא מלווה בריר דמי או ירקרק-צהוב. אלה יכולים להיות סימנים למצב חמור יותר, כגון דלקת ריאות או ברונכיטיס.

למידע נוסף, צפה בסרטון זה ביוטיוב.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן