דף הבית » מדריך מה לעשות » כל מה שצריך לדעת על מה עושים עם הבצק לפרשת חלה?
מה עושים עם הבצק של הפרשת חלה

כל מה שצריך לדעת על מה עושים עם הבצק לפרשת חלה?

פרשת חלה היא לחם יהודי מסורתי העשוי מקמח וביצים. הוא נאפה באופן מסורתי בתנור גדול שתופס יותר ממחצית החדר בבית או בדירה שלך. התנור מתחמם במהירות ומבשל את הבצק כ-45 דקות, עד שהוא משחים ומתחיל להריח טעים!

פרשת חלה אפשר לאכול חם או קר, מה שאומר שאפשר ליהנות ממנה בכל עת של השנה! פרשתא (שם לפרשתא) פירושו המילולי “יום” בעברית וניתן לתרגם אותו גם כ”לחם אפוי”. זוהי דרך מצוינת להראות את תמיכתך בחג ש של חנוכה ואתה יכול גם לפזר על הלחם שלך מעט סוכר קונדיטור מוכן כדי שייראה כמו פרשת!

הבצק לפרשת חלה הוא חלק חשוב מאוד בחג. זהו מאכל מסורתי שהוכן באופן מסורתי עם קמח ומים. אבל כיום, זה נעשה עם מרכיבים אחרים כמו סוכר, ביצים וחמאה. לא מדובר רק בטעם אלא גם במרקם של הבצק.

מצרכים: 1 כוס קמח (בצבע חום אידיאלי) 5 ק”ג מים 1 כוס סוכר 3 ביצים 2 כפיות סודה לשתייה 1/2 כפית מלח הוראות: שים את הקמח והמים על קרש ערבוב גדול, ללוש אותם יחד עם הידיים עד שהוא הופך לבצק רך. כדי להבטיח בצק נקי ללא גלוטן, מערבבים את נייר הכסף לתוך הבלילה וללוש אותו כל כך טוב עד שהוא הופך לישר. (אני תמיד משתדל לעשות רושם טוב) מחלקים את הבצק ל-1/2, מניחים על תבנית עם נייר אפייה ואופים ב-200 מעלות צלזיוס במשך 12-15 דקות עד שהשוליים מזהיבים.

למה עושים הפרשת חלה

פרשת חלה היא הלחם היהודי המסורתי המשמש את סדר הפסח היהודי. הוא עשוי מבצק ללא שמרים, ומעצב אותו לכיכר שטוחה עם צד ארוך שיוצר ריבוע. המילה ‘חלה’ פירושה ‘לחם’.

החלה נאפתה באופן מסורתי בתנור עצים, אך כיום אנשים רבים אופים אותה בבית באמצעות תנור חשמלי או אפילו כיריים אינדוקציה.

 

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן