דף הבית » יותר » נורלב נגד פוסטינור – איזה מהם עדיף?
2023-06-03 22:36:00+02:00

נורלב נגד פוסטינור – איזה מהם עדיף?

מה זה נורלב?

נורלב היא גלולת חירום למניעת הריון שזמינה בישראל ובמדינות נוספות. מדובר בגלולה חד פעמית הנלקחת דרך הפה תוך 72 שעות מקיום יחסי מין לא מוגנים כדי למנוע הריון. זה עובד על ידי מניעת שחרור של ביצית מהשחלה וגם על ידי מניעת הפריה של הביצית על ידי זרע. נורלב יעילה ב-98% במניעת הריון כאשר היא נלקחת תוך 72 שעות מקיום יחסי מין לא מוגנים.

מה זה פוסטינור?

פוסטינור היא גלולה נוספת למניעת הריון שזמינה בישראל ובמדינות נוספות. מדובר בכדור בן שתי מנות הנלקח דרך הפה תוך 120 שעות מיחסי מין לא מוגנים כדי למנוע הריון. זה עובד על ידי מניעת שחרור של ביצית מהשחלה וגם על ידי מניעת הפריה של הביצית על ידי זרע. Postinor יעיל ב-95% במניעת הריון כאשר הוא נלקח תוך 120 שעות מקיום יחסי מין לא מוגנים.

איזה יותר טוב?

בכל הנוגע לאמצעי מניעה לשעת חירום, גם נורלב וגם פוסטינור יעילות במניעת הריון, אבל מה עדיף? התשובה תלויה בכמה גורמים.

יְעִילוּת

נורלב יעילה יותר מפוסטינור במניעת הריון. נורלב יעילה ב-98% כאשר נלקחה תוך 72 שעות מרגע קיום יחסי מין לא מוגנים, בעוד ש-Postinor יעילה ב-95% כאשר נלקחת תוך 120 שעות מקיום יחסי מין לא מוגנים.

עֲלוּת

נורלב יקר יותר מפוסטינור. מנה בודדת של נורלב עולה כ-40 ש"ח, בעוד שאריזה של שתי מנות של פוסטינור עולה כ-20 ש"ח.

תופעות לוואי

לנורלב ולפוסטינור יש תופעות לוואי דומות, כולל בחילות, הקאות, כאבי ראש וסחרחורת. עם זאת, Norlev קשורה בסיכון גבוה יותר לתופעות לוואי מאשר Postinor.

סיכום

בכל הנוגע למניעת הריון, נורלב ופוסטינור יעילות במניעת הריון. עם זאת, נורלב יעילה ויקרה יותר מפוסטינור. Norlev קשורה גם לסיכון גבוה יותר לתופעות לוואי מאשר Postinor. בסופו של דבר, ההחלטה באיזה מהם להשתמש צריכה להתבסס על נסיבות והעדפות אינדיבידואליות. למידע נוסף על אמצעי מניעה לשעת חירום, אתה יכול לבקר בהיקיפדיה .

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן