דף הבית » יותר » מי יגיע מהר יותר לקרקע?
2023-05-12 10:21:00+02:00

מי יגיע מהר יותר לקרקע?

הבנת הגורמים המשפיעים על הזמן שלוקח לאובייקט להגיע לקרקע

האם תהיתם פעם מדוע חפצים מסוימים נופלים מהר יותר מאחרים? זו שאלה שתמהה מדענים במשך מאות שנים. התשובה טמונה בהבנת הגורמים השונים המשפיעים על המהירות שבה עצם מגיע לקרקע. במאמר זה, נסקור את הפיזיקה מאחורי עצמים נופלים ונבדוק אילו עצמים יגיעו מהר יותר לקרקע.

כוח משיכה

כוח הכבידה הוא הכוח המושך חפצים זה לזה. זה מה שגורם לחפצים ליפול על הקרקע. כוח הכבידה הוא קבוע ותמיד ימשוך חפצים למטה. המשמעות היא שכל העצמים, ללא קשר לגודלם או משקלם, ייפלו באותו קצב בחלל ריק.

התנגדות אוויר

התנגדות אוויר היא הכוח שמתנגד לתנועתו של עצם כשהוא נע באוויר. זה נגרם על ידי מולקולות האוויר שמתנגשות באובייקט ומאטות אותו. ככל שלאובייקט יש יותר התנגדות אוויר, כך הוא ייפול לאט יותר. המשמעות היא שעצמים בעלי שטח פנים גדול יותר ייפלו לאט יותר מחפצים בעלי שטח פנים קטן יותר.

מִשׁקָל

משקל הוא כוח הכבידה על עצם. ככל שעצם כבד יותר, כך הוא יחווה יותר כוח משיכה, והוא ייפול מהר יותר. המשמעות היא שעצמים כבדים יותר יגיעו מהר יותר לקרקע מחפצים קלים יותר.

צוּרָה

צורתו של חפץ יכולה גם להשפיע על המהירות שבה הוא נופל. עצמים בעלי צורה יעילה, כמו כדור, יחוו פחות התנגדות אוויר ולכן יפלו מהר יותר מחפצים בעלי שטח פנים גדול יותר, כגון נוצה.

סיכום

לסיכום, המהירות שבה עצם מגיע לקרקע נקבעת על ידי מגוון גורמים, כמו כוח המשיכה, התנגדות האוויר, המשקל והצורה. בוואקום, כל העצמים ייפלו באותו קצב, אך בנוכחות אוויר, המהירות שבה עצם נופל תהיה תלויה בגודלו, בצורתו ובמשקלו.

הפניות

– כיתת פיזיקה. (נד). כוח משיכה וחפצים נופלים .- אקדמיית חאן. (נד). התנגדות אוויר .- ויקיפדיה. (נד). מה יגיע לקרקע יותר מהר .

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן