דף הבית » יותר » מה קורה אם יש יותר מדי מלטונין?
2023-06-30 03:34:00+02:00

מה קורה אם יש יותר מדי מלטונין?

מהו מלטונין?

מלטונין הוא הורמון המיוצר על ידי בלוטת האצטרובל במוח. זה עוזר לווסת את מחזור השינה-ערות של הגוף וממלא תפקיד חשוב בוויסות המקצבים הצירקדיים של הגוף. זה זמין גם כתוסף בצורת גלולה או נוזל. מלטונין משמש בדרך כלל כדי לעזור לאנשים עם בעיות שינה, כגון נדודי שינה, ג'ט לג והפרעת שינה בעבודה במשמרות.

מה קורה אם יש יותר מדי מלטונין?

כאשר נלקח במינונים גבוהים, מלטונין עלול לגרום למגוון תופעות לוואי, כגון כאבי ראש, בחילות, סחרחורת ונמנום. נטילת יותר מדי מלטונין עלולה גם להפריע לייצור הטבעי של ההורמון בגוף, ולהוביל להפרעה בקצב הצירקדי של הגוף. במקרים מסוימים, נטילת יותר מדי מלטונין עלולה לגרום לאדם להיות תלוי יתר על המידה בהורמון, מה שמקשה על להירדם בלי לקחת את זה. שימוש ארוך טווח במלטונין יכול גם להוביל לעלייה בסבילות הגוף להורמון, מה שהופך אותו לפחות יעיל לאורך זמן. נטילת יותר מדי מלטונין יכולה גם להגביר את הסיכון למצבים רפואיים מסוימים, כגון דיכאון, חרדה ודם גבוה. לַחַץ. זה יכול גם לקיים אינטראקציה עם תרופות מסוימות, כגון מדללי דם, תרופות נוגדות דיכאון וגלולות למניעת הריון.

כמה מלטונין בטוח לקחת?

המינון המומלץ של מלטונין הוא בין 0.3 ל-5 מ"ג ליום. חשוב לדבר עם הרופא שלך לפני נטילת תוספי מזון כלשהם, מכיוון שאנשים שונים עשויים להגיב בצורה שונה למינונים שונים. חשוב גם לציין שמלטונין אינו מוסדר על ידי מינהל המזון והתרופות (FDA). המשמעות היא שהאיכות והעוצמה של תוספי מלטונין יכולים להשתנות מאוד. עדיף לקנות תוספי מלטונין ממקור מוכר.

סיכום

מלטונין הוא הורמון שעוזר לווסת את מחזור השינה והערות של הגוף. נטילת יותר מדי מלטונין עלולה להוביל למגוון תופעות לוואי, כמו גם לסיכון מוגבר למצבים רפואיים מסוימים. חשוב לדבר עם הרופא שלך לפני נטילת תוספי מזון, מכיוון שאנשים שונים עשויים להגיב בצורה שונה למינונים שונים. כמו כן, חשוב לקנות תוספי מלטונין ממקור מוכר, שכן איכותם ועוצמתם של התוספים עשויים להשתנות מאוד.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן