דף הבית » יותר » מה צריך יותר חשמל כדי להשאיר מחשב דולק או כדי לכבות אותו ולהדליק אותו?
2023-06-23 20:27:00+02:00

מה צריך יותר חשמל כדי להשאיר מחשב דולק או כדי לכבות אותו ולהדליק אותו?

מה ההבדל בין השארת מחשב מופעל או כבוי?

בכל הנוגע ליעילות אנרגטית במחשבים, ישנן שתי אפשרויות עיקריות: השארת המחשב דלוק או כיבויו. איזה מהם חסכוני יותר באנרגיה? זה תלוי באיזה סוג של מחשב יש לך, באיזו תדירות אתה משתמש בו וכמה זמן אתה משאיר אותו דלוק. ההבדל העיקרי בין השארת מחשב דלוק או כבוי הוא כמות האנרגיה שהוא צורך. כאשר מחשב נשאר דולק, הוא משתמש בכמות קבועה של אנרגיה. הסיבה לכך היא שהמחשב פועל כל הזמן, גם כאשר אינו בשימוש. מצד שני, כאשר מחשב כבוי, הוא אינו משתמש באנרגיה כלשהי.

כמה אנרגיה משתמש מחשב כאשר הוא פועל?

כמות האנרגיה שהמחשב משתמש כאשר הוא נשאר דולק תלוי בסוג המחשב ובתדירות השימוש בו. בדרך כלל, מחשב שולחני משתמש בסביבות 100 וואט של אנרגיה כאשר הוא מופעל. זה שווה ערך ל-0.1 קילוואט-שעה (קוט"ש). מחשב נייד בדרך כלל משתמש בסביבות 40 וואט של אנרגיה כאשר הוא נשאר דולק, וזה שווה ערך ל-0.04 קוט"ש.

מחשבים נייחים

מחשבים שולחניים צורכים יותר אנרגיה ממחשבים ניידים כשהם נשארים דולקים מכיוון שיש להם יותר רכיבים שצריך להפעיל. זה כולל את הצג, הכונן הקשיח ורכיבים אחרים. כמות האנרגיה שמשתמשת במחשב שולחני כשהוא מופעל הוא בדרך כלל בסביבות 100 וואט, או 0.1 קילוואט.

מחשבים ניידים

מחשבים ניידים צורכים פחות אנרגיה ממחשבים שולחניים כשהם דולקים מכיוון שיש להם פחות רכיבים שצריך להפעיל. זה כולל את הצג, הכונן הקשיח ורכיבים אחרים. כמות האנרגיה שמשתמשת במחשב נייד כשהוא מופעל היא בדרך כלל בסביבות 40 וואט, או 0.04 קילוואט.

כמה אנרגיה משתמש מחשב כשהוא כבוי?

כאשר מחשב כבוי, הוא אינו משתמש באנרגיה כלשהי. הסיבה לכך היא שהמחשב אינו פועל וכל מרכיביו אינם צורכים אנרגיה כלשהי.

כמה עולה להשאיר מחשב דולק?

עלות השארת המחשב תלויה בסוג המחשב ובכמות החשמל שהוא משתמש בו. ככלל, עלות של כ-0.14 ש"ח לשעה להשאיר מחשב שולחני דולק ובסביבות 0.06 ש"ח לשעה להשאיר מחשב נייד דלוק.

סיכום

כשמדובר ביעילות אנרגטית במחשבים, השארת מחשב דלוק או כיבוי שלו יכולים לעשות את ההבדל. מחשבים שולחניים צורכים יותר אנרגיה כשהם דולקים מאשר מחשבים ניידים, והעלות של השארת מחשב דולק עשויה להצטבר עם הזמן. אולי זה חסכוני יותר באנרגיה לכבות מחשב כשהוא לא בשימוש, אבל אולי גם נוח יותר להשאיר אותו דולק. בסופו של דבר, ההחלטה מסתכמת בהעדפה אישית.

טבלת השוואה

סוג מחשב אנרגיה בשימוש כשהיא מופעלת (קוט"ש) עלות לשעה (ש"ח)
שולחן עבודה 0.1 0.14
מחשב נייד 0.04 0.06

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן