דף הבית » יותר » מה צורך יותר חשמל – מזגן או מקרר?
2023-06-29 07:34:00+02:00

מה צורך יותר חשמל – מזגן או מקרר?

מזגנים מול מקררים – מי צורך יותר חשמל?

בכל הנוגע לצריכת חשמל, מזגנים ומקררים הם שניים ממכשירי החשמל הפופולריים ביותר בבית. אבל מי מהם צורך יותר חשמל? זוהי טעות נפוצה כי מזגנים הם האשם העיקרי בכל הקשור לצריכת חשמל. אמנם זה נכון שמזגן יכול להשתמש בהרבה חשמל, אבל למעשה המקרר הוא חזיר החשמל הגדול יותר. למעשה, מקרר צורך יותר חשמל ממזגן, גם כשהמזגן פועל בשיא. הסיבה לכך היא שמקרר פועל ללא הרף, בעוד שמזגן פועל רק כשצריך. אז למה מקרר צורך יותר חשמל ממזגן? התשובה טמונה באופן שבו פועל המקרר. מקרר משתמש במדחס כדי לשמור על קריר פנים המכשיר. המדחס פועל ברציפות, שואב אנרגיה משקע החשמל. כמות החשמל שמקרר צורך תלויה בגודלו ובסוג המדחס שבו הוא משתמש. בדרך כלל, מקרר גדול יותר יצרוך יותר חשמל מאשר קטן יותר. באופן דומה, מקרר עם מדחס חסכוני באנרגיה יצרוך פחות חשמל מאשר מקרר עם מדחס ישן ופחות יעיל. מצד שני, מזגן פועל רק כשצריך. כאשר הוא אינו בשימוש, הוא אינו שואב אנרגיה מהשקע. המשמעות היא שמזגן הרבה יותר יעיל ממקרר בכל הנוגע לצריכת חשמל. מבחינת עלות, מקרר עולה בדרך כלל בסביבות 500 עד 1,000 ש"ח לשנה. מזגן, לעומת זאת, עולה בסביבות 200 עד 400 שקל לשנה להפעלה.

דעה אישית

באופן אישי, אני חושב שמזגנים הם הבחירה הטובה יותר בכל הנוגע ליעילות אנרגטית. למרות שהם עשויים לעלות יותר מראש, הם יעילים יותר בטווח הארוך. שלא לדבר, הם מספקים הפוגה נחוצה מהחום בחודשי הקיץ. מצד שני, מקררים נחוצים לשמירה על טריות ובטיחות המזון. אבל אם אתם מחפשים לחסוך בעלויות החשמל, עדיף להשקיע במקרר חסכוני באנרגיה ולשמור עליו.

סיכום

כשמדובר בצריכת חשמל, המקרר הוא חזיר החשמל הגדול יותר. עם זאת, מזגן יעיל יותר בטווח הארוך ויכול לספק הקלה נחוצה מהחום בחודשי הקיץ. בסופו של דבר, ההחלטה תלויה בך, אך חשוב לקחת בחשבון את יעילות האנרגיה בעת הבחירה.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן