דף הבית » טופ 100 » מה צורך יותר חשמל, מאוורר או מזגן?
2023-04-18 06:27:00+02:00

מה צורך יותר חשמל, מאוורר או מזגן?

מבוא לשימוש בחשמל

חשמל הוא חלק מרכזי בחיינו, וחשוב להיות מודעים לכמות החשמל שאנו צורכים. מכשירי חשמל שונים משתמשים בכמויות שונות של חשמל, וחשוב להכיר את ההבדלים כדי שתוכל לקבל החלטה מושכלת באיזה מכשיר להשתמש. במאמר זה נדון בהבדלים בשימוש בחשמל בין מאוורר למזגן.

השוואת מאווררים ומזגנים

מאווררים ומזגנים הם שניהם בחירה פופולרית בכל הנוגע לקירור האוויר בבית. מאווררים בדרך כלל זולים יותר לרכישה ודורשים פחות אנרגיה להפעלתם. עם זאת, הם אינם יעילים בקירור האוויר כמו מזגנים. מזגנים יקרים יותר לרכישה ודורשים יותר אנרגיה להפעלתם, אך הם יעילים יותר בקירור האוויר.

עלות לרכישה

כשזה מגיע לעלות, מאווררים הם בדרך כלל הרבה יותר זולים ממזגנים. מאוורר בסיסי יכול לעלות עד 100 ש"ח, בעוד מזגן יכול לעלות כמה אלפי ש"ח. גם סוג וגודל המאוורר או המזגן ישפיעו על העלות.

שימוש באנרגיה

כשמדובר בצריכת אנרגיה, מאווררים יעילים הרבה יותר ממזגנים. מאוורר משתמש בכ-100 וואט אנרגיה, בעוד מזגן יכול להשתמש באנרגיה של עד 3,500 וואט. המשמעות היא שמזגן ישתמש באנרגיה פי 35 ממאוורר.

קירור אוויר

בכל הנוגע לקירור אוויר, מזגנים יעילים הרבה יותר ממאווררים. מאווררים רק מזרימים את האוויר, בעוד המזגנים למעשה מקררים את האוויר. המשמעות היא שמזגנים יכולים לקרר חדר בצורה הרבה יותר מהירה ויעילה מאשר מאוורר.

סיכום

כאשר מחליטים בין מאוורר למזגן, חשוב לקחת בחשבון את העלות, צריכת האנרגיה ויכולות קירור האוויר. מאווררים בדרך כלל זולים יותר לרכישה ודורשים פחות אנרגיה להפעלתם, אך הם אינם יעילים בקירור האוויר כמו מזגנים. מזגנים יקרים יותר לרכישה ודורשים יותר אנרגיה להפעלתם, אך הם יעילים יותר בקירור האוויר.

דעה אישית

לדעתי מזגנים הם הדרך ללכת אם רוצים לקרר את הבית במהירות וביעילות. העלות הראשונית עשויה להיות גבוהה יותר, אך בטווח הארוך, תחסכו כסף בעלויות האנרגיה. בנוסף, תוכל ליהנות מהנוחות של בית קריר במהלך חודשי הקיץ החמים.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן