דף הבית » יותר » מה צורך יותר אנרגיה: מקרר או תנור?
2023-05-04 18:16:00+02:00

מה צורך יותר אנרגיה: מקרר או תנור?

מה צורך יותר אנרגיה: מקרר או תנור?

כשזה מגיע לצריכת אנרגיה, ישנם מכשירים והתקנים רבים שיכולים להשפיע על כמות האנרגיה שאתה משתמש. מקררים ותנורים הם שניים מהמכשירים הנפוצים ביותר שנמצאים ברוב הבתים, והם יכולים להיות חלק מצרכני האנרגיה הגדולים ביותר. אבל איזה מהם צורך יותר אנרגיה? כדי לענות על שאלה זו, עלינו להסתכל על צריכת האנרגיה של כל מכשיר. מקררים מדורגים בדרך כלל בקילווואט-שעה (קוט"ש) לשנה, בעוד תנורים מדורגים בקילו-ואט-שעה (קוט"ש) לכל שימוש. המשמעות היא שמקרר ישתמש יותר באנרגיה במהלך שנה מאשר תנור ישתמש בשימוש יחיד.

כמה אנרגיה צורכת מקרר?

כמות האנרגיה שהמקרר משתמש תלויה בגודלו וביעילות האנרגטית שלו. מקרר בגודל מלא משתמש בדרך כלל בין 300 ל-700 קוט"ש בשנה, בעוד שמקרר קטן יותר יכול להשתמש בכמות קטנה של 100 קוט"ש בשנה. המקרר הממוצע משתמש בכ-500 קוט"ש בשנה, שהם כ-1,500 שקל בשנה.

כמה אנרגיה צורך תנור?

תנור משתמש בהרבה פחות אנרגיה מאשר מקרר. התנור הממוצע משתמש בין 1.5 ל-3 קוט"ש לכל שימוש. המשמעות היא שאם תשתמשו בתנור שלכם פעם ביום, הוא ישתמש בין 545 ל-1,095 קוט"ש בשנה, שהם כ-1,635 עד 3,270 שקלים לשנה.

איזה צורך יותר אנרגיה?

בהתבסס על צריכת האנרגיה של כל מכשיר, ברור שמקרר משתמש יותר באנרגיה מתנור. מקרר משתמש בדרך כלל בין 300 ל-700 קוט"ש בשנה, בעוד שתנור משתמש בין 545 ל-1,095 קוט"ש בשנה. המשמעות היא שמקרר ישתמש יותר באנרגיה מתנור במהלך שנה.

כיצד להפחית את צריכת האנרגיה של מקררים ותנורים

אם אתה רוצה להפחית את כמות האנרגיה שהמקרר והתנור שלך צורכים, יש כמה דברים שאתה יכול לעשות. ראשית, ודא שהמקרר והתנור שלך חסכוניים באנרגיה. חפש דגמים שאושרו על ידי Energy Star, מה שאומר שהם עומדים בתקני יעילות אנרגטית או חורגים מהם. עליך גם לוודא שהמקרר והתנור שלך מתוחזקים כראוי. זה אומר לנקות אותם באופן קבוע ולהחליף חלקים בלויים. זה יעזור להבטיח שהם פועלים ביעילות ומשתמשים בכמה שפחות אנרגיה. אתה יכול גם להפחית את כמות האנרגיה שהמקרר והתנור שלך משתמשים בהם על ידי שימוש פחות. נסה להשתמש בתנור שלך רק כאשר יש צורך מוחלט, ולהגביל את משך הזמן שאתה שומר על דלת המקרר פתוחה. זה יעזור להפחית את כמות האנרגיה שהמקרר והתנור שלך משתמשים.

סיכום

בכל הנוגע לצריכת אנרגיה, מקרר משתמש יותר באנרגיה מתנור. מקרר משתמש בדרך כלל בין 300 ל-700 קוט"ש בשנה, בעוד שתנור משתמש בין 545 ל-1,095 קוט"ש בשנה. עם זאת, אתה יכול להפחית את כמות האנרגיה שהמקרר והתנור שלך צורכים על ידי שימוש בדגמים חסכוניים באנרגיה ותחזוקה נכונה שלהם. למידע נוסף על יעילות אנרגטית, בדוק את הסרטון הזה .

מַכשִׁיר צריכת אנרגיה (קוט"ש/שנה)
מְקָרֵר 300 – 700
תנור 545 – 1,095

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן