דף הבית » מה לעשות בחינוך » כל מה שצריך לדעת על מה עושים עם תואר שני בייעוץ חינוכי?
מה עושים עם תואר שני בייעוץ חינוכי

כל מה שצריך לדעת על מה עושים עם תואר שני בייעוץ חינוכי?

חינוך הוא תחום שבו ישנם תחומי התמחות רבים ושונים. לא מדובר רק באימון אנשים להפוך לחכמים יותר, אלא גם ללמד אותם כיצד להיות בני אדם טובים יותר.

אני מאמינה שחשוב שאנשים שיש להם תואר שני בייעוץ חינוכי יהיו יצירתיים וחדשניים יותר. זו צריכה להיות המטרה שלהם למצוא דרכים להשתמש בחינוך שלהם כדי להפוך את העולם למקום טוב יותר שבו הם חיים, עובדים ולומדים.

תואר שני בייעוץ חינוכי הוא בחירה מצוינת בקריירה. למעשה, עבור בחירת הבחירה הטובה ביותר של אנשים שרוצים לעבוד בחינוך. זה נותן הבנה טובה של הפסיכולוגיה לך תלמיד צד. עם תואר שני בייעוץ חינוכי תוכל להפוך למומחה בתחומך. אתה יכול גם להשתמש בידע הזה כדי לעזור לקדם את המקצוע שלך. אתה יכול להשתמש בתואר השני שלך כדי לעזור לך למצוא עבודה כיועץ חינוכי, יועץ בית ספר, יועץ קריירה, מטפל זוגי ומשפחתי, עובד סוציאלי, יועץ שימוש בסמים, יועץ להפרעות התנהגות, יועץ לבריאות הנפש ומנהל שירותים חברתיים וקהילתיים.

תואר שני בייעוץ חינוכי מהווה הסמכה חשובה ביותר לתחום הייעוץ החינוכי. זוהי הסמכה מוכרת בינלאומית המספקת הכשרה כיצד לעבוד עם ילדים וצעירים במסגרות שונות, כגון בתי ספר, מרכזי נוער או מוסדות חינוך אחרים.

בשנים האחרונות גובר הביקוש לתכניות חינוך מקצועי בייעוץ חינוכי. ביקוש זה גדל בשל העובדה שמדינות רבות מתמודדות עם גידול באוכלוסייה ושיעורי אבטלה גבוהים יותר. מספר המועמדים לתוכניות חינוך מסוג זה צפוי לגדול ב-50% עד שנת 2020. לכן, יותר סטודנטים בוחנים סוגים שונים של תוכניות ייעוץ חינוכיות כדי להפוך לאנשי מקצוע מוסמכים שיכולים לעזור ללקוחותיהם במצבים קשים.

תחום הייעוץ החינוכי משתנה במהירות. מספר האנשים שיש להם תואר שני בתחום זה הולך וגדל.

הצורך ביועץ חינוכי שיוכל להתמודד עם הסוגיות השונות שעולות בחייהם של ילדים ובני נוער רק יגדל ככל שיגדלו. הביקוש ליועצי חינוך רק ימשיך לגדול ככל שהעולם יהפוך מורכב יותר ויותר.

הצורך ביועץ חינוכי גובר גם בשל העובדה שהמורים אינם מסוגלים להתמודד עם כל הבעיות המתעוררות בבתי הספר ובכיתות. ניתן לייחס זאת לחוסר ידע בנושאים כמו פסיכולוגיה, סוציולוגיה, אנתרופולוגיה וכו’, שהם חשובים מאוד כאשר מתמודדים עם סוגיות של תלמידים כמו בריונות, לחץ חברתי וכו’.

בתי ספר בישראל המציעים תואר שני בייעוץ חינוכי

ייעוץ חינוכי הוא תחום מאתגר מאוד. זהו תחום הדורש כישורים וידע מיוחדים. על מנת לקבל את הסמכה כיועץ חינוכי, אתה צריך להיות בעל תואר שני בייעוץ, פסיכולוגיה או חינוך.

מהי הדרישות לכך שאנשים רבים לא הולכים למסלול הקריירה הזה היא הידר השכלה רלוונטית. רוב האנשים הם מודעים לעובדה שיש בישראל בתי ספר המציעים תואר שני בייעוץ חינוכי.

על מנת לקבל תואר שני יש לעבור שלוש בחינות: אחת על תיאוריה חינוכית ואחרת על טכניקות ייעוץ ואחרת על יישום טכניקות אלו במסגרות בית ספריות. הבחינה האחרונה נקראת “הבחינה המעשית” מה שהיא מחייבת אותך ליישם את מה שלמדת תקופת הלימודים בבית הספר מצבים אמיתיים עם תלמידים שמגיעים מקבוצות שונות ומרקעים חברות שונות. בחינה זו ידועה גם בשם “הבחינה הסופית” או “המבחן הסופי” שהיא נותנת לך הזדמנות

חינוך הוא חלק משמעותי בחברה הישראלית. ישנן מספר אוניברסיטאות בישראל המציעות תואר שני בייעוץ חינוכי, אחד מהם הוא אוניברסיטת Whichita State.

 

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן