דף הבית » רק אצלנו » מה עושים עם מטף ישן?
מה עושים עם מטף ישן?

מה עושים עם מטף ישן?

מהו מטף כיבוי אש?

מטף כיבוי אש הוא מכשיר המשמש לכיבוי שריפות קטנות. זהו גליל בלחץ המכיל חומר כיבוי, כגון מים, קצף, כימיקלים יבשים או פחמן דו חמצני. מטפים הם פריט בטיחות חיוני בבית ובמקום העבודה.

מה עושים עם מטף ישן?

כאשר מטף כיבוי אש אינו שמיש עוד, יש להשליך אותו כראוי. סוג המטף וחומר הכיבוי שהוא מכיל יקבעו את שיטת הסילוק הנכונה. ניתן למלא מטפים מסוימים ולעשות בהם שימוש חוזר, בעוד שאחרים חייבים להיפטר כפסולת מסוכנת.

מטפים ניתנים למילוי חוזר

מטפים מסוימים ניתנים למילוי מחדש ולשימוש חוזר. מטפים אלה מכילים בדרך כלל מים, קצף או כימיקלים יבשים. למילוי מטף יש לפנות לאיש מקצוע בטיחות אש המוסמך למילוי מטפים. הטכנאי יבדוק את המטף, ימלא אותו מחדש בחומר הכיבוי המתאים ויטעין את הלחץ.

מטפים שאינם ניתנים למילוי

סוגים אחרים של מטפים אינם ניתנים למילוי מחדש ויש להשליך אותם כפסולת מסוכנת. מטפים אלה מכילים בדרך כלל פחמן דו חמצני או הלון. מטפי פחמן דו חמצני חייבים להיפטר על ידי חברה לסילוק פסולת מסוכנת. מטפי הלון חייבים להיות ממוחזרים על ידי ממחזר הלון מוסמך. זה לא חוקי להשליך את המטפים האלה לפח.

מיחזור מטפים

מטפים מסוימים ניתנים למיחזור. ניתן למחזר מטפי מתכת, כגון פלדה או אלומיניום, בחצר גרוטאות. ניתן למחזר מטפי פלסטיק במרכז מיחזור פלסטיק. חשוב לציין שהמטף חייב להיות ריק לחלוטין לפני שניתן למחזרו.

תרומת מטפים

אם המטף עדיין תקין, ניתן לתרום אותו למכבי אש מקומית או לארגון צדקה. מכבי האש מקבלים לרוב תרומות של מטפים ויבדקו אותם כדי לוודא שהם תקינים. ארגוני צדקה, כמו צבא ההצלה, עשויים לקבל גם תרומות של מטפים.

בעת סילוק מטף כיבוי אש ישן, חשוב להקפיד על הליך הסילוק הנכון. מטפים ניתנים למילוי חוזרים ניתנים למילוי חוזר ולעשות בהם שימוש חוזר, בעוד שמטפים שאינם ניתנים למילוי חייבים להיפטר כפסולת מסוכנת. ניתן למחזר מטפי מתכת ופלסטיק, וניתן לתרום מטפים שמישים. על ידי ביצוע הליך הסילוק הנכון, אתה יכול לעזור לשמור על בטיחות הבית ומקום העבודה שלך.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן