דף הבית » הכי מדובר » מה עושים עם ילד שמרביץ?
מה עושים עם ילד שמרביץ?

מה עושים עם ילד שמרביץ?

הבן את הסיבות מאחורי הפגיעה

זה יכול להיות קשה לדעת איך להגיב כשילד מכה. חשוב לזכור שמכות היא התנהגות נורמלית לילדים צעירים, ובדרך כלל זה סימן שהם מרגישים מתוסכלים או מוצפים. לפני שתוכלו לעזור לילדכם ללמוד דרכים מתאימות יותר לבטא את רגשותיו, חשוב להבין מדוע הוא מכה מלכתחילה.

הישארו רגועים ואל תנקמו

כשילד מכה, חשוב להישאר רגוע ולא להגיב. זה יכול להיות קשה להישאר רגוע באותו הרגע, אבל חשוב לזכור שמכה היא סימן לכך שילדכם מרגיש מוצף ואינו יודע כיצד לבטא את רגשותיו בצורה מתאימה יותר. תגמול רק יסלים את המצב ותחמיר אותו.

נתב מחדש את ההתנהגות

לאחר שזיהית את הסיבה למכה, חשוב לנתב מחדש את ההתנהגות. משמעות הדבר היא לעזור לילדכם למצוא דרך מתאימה יותר להביע את רגשותיו. לדוגמה, אם ילדכם מכה כי הוא מתוסכל, תוכלו לעזור לו למצוא דרכים אחרות לבטא את התסכול שלו, כמו שימוש במילים או הפסקה מהמצב.

הגדר גבולות ברורים והשלכות

חשוב גם להגדיר גבולות ברורים והשלכות לפגיעה. ודא שילדך יודע שהכה אינה מקובלת ושיהיו השלכות להתנהגותו. בהתאם לגיל הילד שלך, ההשלכות יכולות להיות פסק זמן, אובדן הרשאות או תזכורת מילולית למגבלה.

ללמד מיומנויות פתרון בעיות

בנוסף להצבת גבולות והשלכות, חשוב ללמד את ילדך כישורי פתרון בעיות. זה אומר ללמד אותם איך לזהות את הרגשות שלהם, לזהות מתי הם מרגישים מוצפים, ולהמציא פתרונות לבעיות שלהם. לימוד ילדך מיומנויות אלו יעזור לו ללמוד כיצד לבטא את רגשותיו בצורה מתאימה יותר.

מודל התנהגות הולמת

לבסוף, חשוב להדגים התנהגות מתאימה עבור ילדכם. הראה להם כיצד לבטא את רגשותיהם בצורה מתאימה יותר, כגון שימוש במילים או הפסקה מהמצב. זה יעזור לילדך ללמוד כיצד לבטא את רגשותיו מבלי להזדקק להכות.

פנה לעזרה מקצועית במידת הצורך

אם החבטות של ילדכם הופכות לבעיה רצינית, חשוב לפנות לעזרה מקצועית. איש מקצוע בתחום בריאות הנפש יכול לעזור לך ולילדך להתמודד עם הבעיות הבסיסיות שגורמות למכה ולהמציא אסטרטגיות שיעזרו לילדך ללמוד דרכים מתאימות יותר לבטא את רגשותיו.

היו סבלניים ועקביים

יכול לקחת זמן עד שילדך ילמד דרכים מתאימות יותר לבטא את רגשותיו. חשוב להיות סבלני ועקבי עם הגישה שלך. עם סבלנות ועקביות, ילדכם ילמד בסופו של דבר כיצד לבטא את רגשותיו מבלי להזדקק להכות.

צפה בסרטון זה למידע נוסף

למידע נוסף על איך לטפל בילד שמרביץ, צפו בסרטון זה: מה עושים עם ילד שמרביץ?

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן