דף הבית » מה לעשות בחינוך » מה עושים עם ילד שלא רוצה ללמוד? המדריך המלא
מה עושים עם ילד שלא רוצה ללמוד

מה עושים עם ילד שלא רוצה ללמוד? המדריך המלא

אחת השאלות הנפוצות ביותר שאנו שומעים היא “מה עושים עם ילד שלא רוצה ללמוד?” זו שאלה שצריך לענות עליה בכל משפחה. וזה גם אחד החשובים שבהם.

השאלה היא לא האם עלינו ללמד ילדים לא ללמוד, אלא מה עלינו לעשות איתם כשהם לא רוצים ללמוד. זו שאלה חשובה מאוד ודורשת תשובה מכולם.

הבעיה מתחילה כאשר להורים אין מושג מה הילד שלהם רוצה או לא רוצה, ואיך הם יכולים לעזור להם? לפעמים זה יכול להיות בגלל שאין תשובות, לפעמים זה יכול להיות בגלל שההורים שלנו מעולם לא שאלו אותנו מה אנחנו רוצים או לא רוצים. לא משנה מה הסיבה, הגיע הזמן שנתחיל לשאול את עצמנו: מה אעשה עם הילד שלי אם לא אדע מה הוא רוצה? ואיך אני יכול לעזור לו? אני חושב שהתשובה לשאלה זו היא די פשוטה. זה לא קשור לשאלה האם עלינו ללמד ילדים לא ללמוד. אנחנו צריכים, אבל מה שאנחנו צריכים לחשוב עליו הוא איך אנחנו יכולים לעזור להם כשהם לא רוצים ללמוד. ברמה מסוימת אולי נראה שמדובר בשני דברים שונים, אבל הם באמת לא. המילים האלה “לא רוצה” ו”לא רוצה” הן מונחים סופר כלליים שמתארים משהו מאוד ספציפי:

ילד לא רוצה או לא רוצה ללמוד. מה שאנחנו צריכים לעשות זה להתמקד בעזרה לילד שלנו להתעניין יותר בלמידה, וכשהוא לא רוצה ללמוד אנחנו חייבים לעזור לו למצוא דרכים לעבוד על הנושא. לדוגמה, אולי הילד שלך לא רוצה או לא רוצה לעלות במדרגות. במקום למחוק את ילדך ככישלון על כך שהוא לא רוצה או רוצה ללמוד משהו, אתה עשוי לשאול את עצמך: האם זה שהוא לא אוהב לעלות? מה אני יכול לעשות כדי שאוכל לעשות לו כיף? אם ילדכם לא רוצה לעלות במדרגות ואתם רק רוצים להוריד אותן, תוכלו להשתמש בשיטה חלופית שדורשת פחות עבודה, כמו שימוש במעלית כיסא. במקרה זה, מעלית הכיסא תעסיק את ילדכם בזמן שאתם יורדים במדרגות. אפשרות נוספת היא מערכת משחקי וידאו המאפשרת לילדך לתרגל מיומנויות מבלי שתצטרך לעשות שום דבר פעיל פיזית בעצמה. פעמים רבות ילדים מתקשים לחשוב או להתרכז כשהם עושים משהו

דרכים לעודד ילדים ללמוד

חינוך הוא אחד ההיבטים החשובים ביותר בחברה שלנו וקשה להאמין שאיננו מסוגלים ללמד את ילדינו כיצד ללמוד. הבעיה היא שישנן שיטות רבות שניתן להשתמש בהן כדי לעודד ילדים ללמוד.

למדנו הרבה על איך אנחנו יכולים לעזור לצעירים בלמידה, אבל מה עם מבוגרים? ראינו כמה דרכים מעניינות שבהן נוכל לעודד אנשים עם לקויות למידה לעשות את המיטב. אנו רואים גם הרבה גישות שבהן מורים מנסים להשתמש בטכנולוגיה למטרות חינוכיות. . אנחנו המומחים איך לעזור לילדים, אבל איך אנחנו יכולים לעזור למבוגרים עם לקויות למידה?

יש הרבה מחקרים שעוברים על מה שנדרש כדי לגרום לאנשים עם לקויות למידה לעשות את המיטב. ישנן דרכים רבות שבהן נוכל לסייע לאזרחינו ולאלה שאולי נאבקים באתגרי למידה.

לדברי מדען המוח ד”ר סטיבן קוסלין, “המוח האנושי הוא פלסטי ביותר באופן שבו הם מעבדים מידע, כאשר חלקים מסוימים בגופנו יותר פלסטיים מאחרים – כל כך פלסטי שלמעשה יש לנו מערכות מוח מרובות שממשיכות לירות כל הזמן.” במילים אחרות, חלק אחד במוח שלנו יכול להיות שונה מחלק אחר בכל רגע במהלך חייו של אדם ואז לחזור להיות שונה שוב בהמשך. זֶה בחייו של אותו אדם. אז מה קורה כשאנחנו לומדים משהו חדש? “התשובה היא שהמוח שלנו לא צריך לעבוד קשה כדי להמשיך להסתגל”, אומר קוסלין. “אנחנו פשוט מסתובבים עם מצב קבוע של למידה וזה נמשך כל היום – למעשה, זה יכול להיות יותר כמו שעון פנימי”. וכל עוד אותם נוירונים יורים עם מידע חדש, המוח של אנשים שלומדים משהו חדש יוצרים רשת של אזורים בקליפת המוח הנקראת רשת ברירת המחדל

ילדים הם לא רק העתיד שלנו, הם גם העתיד של העולם. הם יהיו חלק חיוני מהחברה ומהכלכלה שלנו בשנים הקרובות. חשוב לעודד אותם ללמוד מוקדם ככל האפשר כדי שיוכלו להפוך למבוגרים פרודוקטיביים ומצליחים. . בשנים האחרונות, ארצות הברית ראתה עלייה בחינוך האיכותי של בית ספר פרטי. ליותר אנשים יש גישה ללימודים איכותיים, ויש יותר הזדמנויות לילדים לפתח את כישוריהם וכישרונותיהם. עם זאת, אמריקאים רבים מאבדים אמון בבתי הספר שלנו. אחוז הסטודנטים הלומדים בקולג’ נותר נמוך מאוד בעשורים האחרונים. ומי שכן הולך לקולג’ מוצא את עצמו אוכף עם יתרות הלוואות סטודנטים גדולות שיכולות לעלות להם עשרות אלפי דולרים בכל שנה.

 

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן