דף הבית » בידור ופנאי » מה עושים עם ארבעת המינים אחרי סוכות?

מה עושים עם ארבעת המינים אחרי סוכות?

מה עושים עם ארבעת המינים אחרי סוכות?

מהם ארבעת המינים?

ארבעת מיני הצמחים בהם השתמשו במהלך חג הסוכות הם לולב, הדסה, ערבה ואתרוג. הלולב הוא ענף דקל, ההדס הוא ענף הדס, הערבה הוא ענף ערבה, והאתרוג הוא אתרוג. ארבעת המינים הללו מוחזקים יחד ומנופפים לכל ששת הכיוונים במהלך חג הסוכות.

מהי המשמעות של ארבעת המינים?

ארבעת המינים הם סמלים של ארבעת סוגי היהודים. הלולב מייצג את היהודי החכם, ההדס מייצג את היהודי הצנוע, הערבה מייצגת את היהודי הרשע, והאתרוג מייצג את היהודי הצדיק. ארבעת המינים הם גם תזכורת לעונת הקציר ולשפעה של ארץ ישראל.

מה עושים עם ארבעת המינים אחרי סוכות?

לאחר חג הסוכות כבר לא משתמשים בארבעת המינים. הלולב, ההדס והערבה נפטרים בדרך כלל, ואילו האתרוג נשמר לרוב ומשמש למטרות אחרות. מהאתרוג ניתן להכין סוג ריבה מיוחד הנקרא ריבת אתרוג, שהיא פינוק פופולרי בחג ט"ו בשבט. ניתן להכין מהאתרוג גם סוג מיוחד של יין הנקרא יין אתרוג, שהוא משקה פופולרי במהלך חג הפסח.

מה המשמעות של שמירת האתרוג?

האתרוג הוא סמל לקשר של העם היהודי לארץ ישראל. בשמירת האתרוג לאחר סוכות אנו מזכירים את חשיבותה של ארץ ישראל והקשר שלנו אליה. האתרוג הוא גם תזכורת לחשיבות עונת הקציר ולשפעה של ארץ ישראל.

סיכום

ארבעת מיני הצמחים בהם השתמשו במהלך חג הסוכות הם לולב, הדסה, ערבה ואתרוג. לאחר סוכות נוהגים להשליך את הלולב, ההדס והערבה, ואילו האתרוג נשמר לרוב ומשמש למטרות אחרות. האתרוג הוא סמל לקשר של העם היהודי לארץ ישראל ותזכורת לחשיבות עונת הקציר והשפע של ארץ ישראל. שמירת האתרוג לאחר סוכות היא דרך לזכור את הסמלים והערכים החשובים הללו.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן