דף הבית » הכי נצפים » מה עושים עם ארבעת המינים אחרי סוכות?
מה עושים עם ארבעת המינים אחרי סוכות?

מה עושים עם ארבעת המינים אחרי סוכות?

מה זה סוכות?

סוכות הוא חג יהודי שנמשך שבעה ימים. זהו אחד משלושת פסטיבלי העלייה לרגל שנחגגים בסתיו. החג חוגג את איסוף הקציר ומנציח את התקופה שבה חיו בני ישראל בדירות ארעיות במהלך מסעם במדבר. במהלך סוכות משתמשים בארבעה מינים בטקסים דתיים. מינים אלו הם הלולב (ענף דקל), האתרוג (פרי אתרוג), ההדס (ענף הדס) והערבה (ענף ערבה).

מה קורה עם ארבעת המינים לאחר סוכות?

לאחר סיום סוכות, ארבעת המינים אינם משמשים עוד בטקסים דתיים. עם זאת, הם לא פשוט נזרקים. במקום זאת, ישנן מספר דרכים שבהן ניתן להשתמש במין או להיפטר ממנו.

מסירת המינים

אחת הדרכים הנפוצות ביותר להיפטר מארבעת המינים היא למסור אותם. אנשים רבים נותנים את המין לחברים או לבני משפחה כתזכורת לחג. ניתן גם לתרום אותם לבית כנסת או למוסד דתי אחר.

שימוש במינים למטרות אחרות

ניתן להשתמש בארבעת המינים גם למטרות אחרות. את הלולב והאתרוג אפשר לייבש ולהכין ממנו קישוטים או יצירה. את ההדס והערבה ניתן לשתול בגינה או בעציץ.

סיכום

חג הסוכות הוא זמן מיוחד בשנה באמונה היהודית. במהלך תקופה זו, ארבעה מינים משמשים בטקסים דתיים. לאחר סיום חג הסוכות ניתן למסור מינים אלו, להשתמש בהם למטרות אחרות או להיפטר בצורה מכובדת. למידע נוסף על סוכות, בדוק את הסרטון הזה מיוטיוב .

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן