דף הבית » מה לעשות עם הבריאות תנאים » מה לעשות נגד ריח רע מכפות הרגליים? טיפים חשובים ומקוריים
מה עושים נגד ריח רע מכפות הרגליים

מה לעשות נגד ריח רע מכפות הרגליים? טיפים חשובים ומקוריים

ריח רע מכפות הרגליים הוא בעיה שכיחה במקום העבודה. זה יכול להיגרם ממספר גורמים. חלק מהם הם:

הגורם העיקרי לריח כף הרגל הוא הצטברות אבק, לכלוך, קשקשים, שיער וחומרים מזיקים אחרים בכפות הרגליים. עם זאת, ישנם גורמים נוספים לריח כף הרגל שיש לטפל בהם ברמה מקצועית. סיבות אלה כוללות סוג ועיצוב הנעלה (מגפיים), הרגלי היגיינת כף הרגל (משחת נעליים), הכתמה משפך נוזלים או נעליים מסריחות, רגליים רטובות במהלך מקלחות או בפנים והלבשת רגליים מוגזמת (מסנדלים ועד מגפיים).

ניתן להפחית את ריח כף הרגל על ידי שימוש בתרופות טבעיות כמו סודה לשתייה, אבקת אפייה, מיץ לימון וכן הלאה. עם זאת, ייתכן שלא יהיה קל ליישם את התרופות הללו בבית מבלי לבזבז כסף וזמן.

ריח כף הרגל נגרם על ידי חיידקים, פטריות וחיידקים אחרים הנמצאים בגוף. חיידקים אלו משגשגים כאשר הם נחשפים לריכוזים גבוהים של פחמן דו חמצני, המופק בנשימה, זיעה או מתן שתן. ניתן לטפל בריח כף הרגל במספר שיטות, חלקן: מכשירים אולטראסוניים.

מכשירים אלו משתמשים בגלי קול בתדר גבוה היוצרים בועות אוויר במגע עם מקור הריח. המכשיר מונח מתחת לרגליים, ושתן וזיעה נפלטים בקצב שגורם לחיידקים בלתי מזיקים למות. יש אנשים שלא חווים תופעות לוואי כלשהן מהפעלת מכשיר זה במשך מספר שעות ביום. מכשיר זה משתמש בגלי קול בתדר גבוה היוצרים בועות אוויר במגע עם מקור הריח.יש אנשים שאינם חווים תופעות לוואי כלשהן משימוש במכשיר זה במשך מספר שעות ביום. שיטה נוספת נקראת קרצוף קולי, הכוללת הנחת כפות הרגליים במי סבון חמימים למשך כ-20 דקות פעמיים ביום עד 3 ימים, ולאחר מכן שטיפה במים חמים. חימום כפות הרגליים הוא דרך קלה להפחתת ריח כף הרגל מכיוון שהוא מפחית את החיכוך ומשפיע על צמיחת החיידקים כלפי מטה.

פטריות ברגליים

זוהי בעיה נפוצה מאוד המשפיעה על ספורטאים רבים. זה גם נחשב למצב רפואי חמור.

הסיבה העיקרית לכף הרגל של אתלט היא מחזור לא תקין של הרגליים. הבעיה יכולה להיגרם מגורמים רבים, כמו נעילת נעליים צמודות מדי או רפויות מדי. עם זאת, זה יכול להיגרם גם על ידי זרימת דם לקויה בכפות הרגליים עקב הנעלה לא מספקת וגורמים אחרים.

הטיפול הטוב ביותר לכף רגל של אתלט הוא להחליף נעליים באופן קבוע. אבל זה אולי לא מספיק אם אתה סובל מרגל אתלט במשך זמן רב או שיש לך סיכון גבוה במיוחד לפתח אותה בעתיד.

איך למנוע ריח ברגליים

ריח כף הרגל מתרחש כאשר כפות הרגליים רטובות ואינן מתייבשות. ריח כף הרגל יכול להיגרם על ידי מספר גורמים, כולל:

– נעליים רטובות

– גרביים רטובות

– נעילת נעליים צמודות מדי או רפויות מדי

– רגליים מיוזעות בעבודה

– נעילת נעליים קטנות מדי לרגליים

ריח רגליים הוא מטרד שכולנו מתמודדים איתו. זה לא רק בעיה בריאותית, אלא גם מטרד עבור האנשים סביבנו.

ריח כף הרגל נגרם על ידי חיידקים ופטריות בכפות הרגליים. חיידקים ופטריות אלו נמצאים בכל חלקי הגוף. ניתן למצוא אותם על פני העור שלנו, בתוך גופנו ואפילו על קירות הבית שלנו. ריח כף הרגל יכול להיות די לא נעים להתמודדות מכיוון שהוא מקשה על שינה בלילה, לעבוד מול מסך מחשב או אפילו לעשות עבודות בית.

הפתרון לבעיה זו הוא מניעה – על ידי ניקוי כפות הרגליים באופן קבוע ונעילת נעליים המתאימות לכפות הרגליים (כלומר ללא נעליים צמודות).

 

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן