דף הבית » מה לעשות בחינוך » מה אנשים אומרים על מה עושים כשהילד לא רוצה ללכת לגן?
מה עושים כשהילד לא רוצה ללכת לגן

מה אנשים אומרים על מה עושים כשהילד לא רוצה ללכת לגן?

גן ילדים הוא מקום בו ילדים לומדים קרוא וכתוב. מטרתו העיקרית של הגן היא לסייע לילדים לפתח את המיומנויות הבסיסיות הנדרשות לעתידם. בנוסף למתן מתקנים חינוכיים, גנים יכולים לשמש גם פלטפורמה לאינטראקציה חברתית בין ילדים להוריהם.

לא קל לשכנע ילד ללכת לגן. הילד יכול לפחד מהלא נודע, או שהוא לא רוצה ללכת כי הוא עייף או רעב. יש הרבה סיבות למה ילדים לא רוצים ללכת לגן. חלקם קשורים להתפתחות הילד וחלקם קשורים בהחלטת הוריהם.הם לא מסוגלים להבין את הסיבה שבגללה הם צריכים ללכת לגן. הם צריכים קצת זמן ותמיכה מההורים שלהם כדי להבין שהם צריכים ללכת. אם הילד באמת מהסס ללכת לבית הספר נסה להסביר את החשיבות של ללכת לבית הספר, שאל אותם את סיבת ההיסוס וענה להם. תנו להם להרגיש שאתם מבינים מאיפה הם מגיעים, ואז הבטיחו להם שהליכה לבית הספר היא לעתיד שלהם ונסו לספר להם סיפורים על הפעילויות שהם עשויים לעשות. עם זה, הם יכולים להיות יותר רגועים כי הם יודעים למה לצפות. עם זאת, אם השיטות הללו עדיין לא עובדות, אז הגיע הזמן להשתמש באהבה קשוחה ולתת להם ללמוד בעצמם.

הסתגלות לגן

ההסתגלות לגן היא תהליך שכל ילד צריך לעבור לפני שהוא מתחיל ללמוד לקרוא. התהליך לא קל לאף אחד, אבל קשה עוד יותר לילדים שנמצאים עדיין בשלב הגן. ההסתגלות לגן מהווה אתגר עבור הורים רבים. קשה להכין את הילדים לשנת הלימודים החדשה, וזה יכול להיות מלחיץ.

איך מתכוננים לגן:

1.) לפני תחילת הלימודים, נסה לבקר בבית הספר עם ילדך ולסייר בה. תן לה להרגיש בנוח עם המקום בזמן שאתה מספר סיפורים.

2.) התחילו לבסס שגרות לפני השינה כדי להימנע מפרצופים נרגנים בבוקר.

3.) תרגלו את הבוקר הצפוי כמו להתעורר מוקדם ואז להתרחץ ולאכול ארוחת בוקר.

4.) תן להם לעשות פעילויות אחר הצהריים לפני זמן הנמנום.

5.) תמיד תיאום ושתף פעולה עם המורה שהוקצה לילדך.

 

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן