דף הבית » הכי מדובר » מה עושים האתיופים כדי לקבל את זכויותיהם?

מה עושים האתיופים כדי לקבל את זכויותיהם?

מה עושים האתיופים כדי לקבל את זכויותיהם?

מבוא

אתיופיה היא מדינה השוכנת בקרן אפריקה, גובלת עם אריתריאה, ג'יבוטי, סומליה, קניה וסודאן. זוהי האומה השנייה בגודלה באפריקה, עם אוכלוסייה של למעלה מ-100 מיליון איש. לאתיופיה היסטוריה ארוכה ומורכבת, ואנשיה התמודדו עם מאבקים רבים לאורך השנים. בשנים האחרונות, יוצאי אתיופיה נאבקים על זכויותיהם, ומאמר זה יחקור את הפעולות שהם נקטו לשם כך.

המאבק לזכויות

המאבק על הזכויות באתיופיה נמשך כבר שנים רבות. בעבר, המדינה נשלטה על ידי מונרכיה, ולאנשים הייתה מעט אמירה בממשלה. זה השתנה ב-1974, כאשר חונטה צבאית הפילה את המלוכה והקימה ממשלה סוציאליסטית. ממשלה זו הייתה מדכאת ושללה מהעם זכויות בסיסיות, כגון חופש הביטוי והתכנסות. בשנת 1991, הממשלה הופלה על ידי קואליציה של קבוצות מורדים, וממשלה חדשה הוקמה. הממשלה הזו הייתה דמוקרטית יותר, אבל היא עדיין שללה מהעם זכויות בסיסיות. ב-2005 שוב הופלה הממשלה, והוקמה ממשלה חדשה. הממשלה הזו הייתה יותר דמוקרטית ואפשרה יותר חופש דיבור והתכנסות.

הפגנות

אחת הדרכים שבהן נלחמו האתיופים למען זכויותיהם היא באמצעות הפגנות. בשנים האחרונות התקיימו הפגנות רבות במדינה, כאשר אנשים דורשים יותר זכויות וחירויות. הפגנות אלו נתקלו באלימות מצד הממשלה, ומפגינים רבים נעצרו או נהרגו. למרות זאת, ההפגנות נמשכו, והעם לא ויתר על מאבקם לזכויות.

מפלגות פוליטיות

דרך נוספת שבה נלחמו האתיופים על זכויותיהם היא באמצעות הקמת מפלגות פוליטיות. בשנים האחרונות הוקמו בארץ כמה מפלגות פוליטיות, והן דוגלות ליותר זכויות וחירויות. מפלגות אלו נתקלו בהתנגדות מצד הממשלה, אך הן המשיכו להיאבק על זכויותיהן.

לחץ בינלאומי

בנוסף להפגנות ולמפלגות פוליטיות, יוצאי אתיופיה נלחמים גם על זכויותיהם באמצעות לחץ בינלאומי. בשנים האחרונות, היו ארגונים ומדינות בינלאומיות רבות שלחצו על ממשלת אתיופיה להעניק יותר זכויות וחירויות לתושביה. הלחץ הזה היה יעיל, והממשלה נאלצה לעשות כמה ויתורים.

השוואה מהירה

פעולה תוֹצָאָה
הפגנות אלימות ממשלתית, מעצרים והרג
מפלגות פוליטיות התנגדות מצד הממשלה
לחץ בינלאומי ויתורים ממשלתיים

שאלות ותשובות

מה מצב הזכויות הנוכחי באתיופיה?

מצב הזכויות הנוכחי באתיופיה הוא שיש התקדמות מסוימת בשנים האחרונות, אבל הדרך עוד ארוכה. הממשלה עשתה כמה ויתורים, אבל היא עדיין מדכאת ושוללת מהעם זכויות בסיסיות.

מה תפקידם של ארגונים בינלאומיים במאבק לזכויות באתיופיה?

תפקידם של ארגונים בינלאומיים במאבק לזכויות באתיופיה היה ללחוץ על הממשלה להעניק יותר זכויות וחירויות לאנשיה. ארגונים אלה הצליחו לאלץ את הממשלה לעשות כמה ויתורים, אבל הדרך עוד ארוכה.

מהם הסיכונים במחאה באתיופיה?

הסיכונים במחאה באתיופיה הם שהממשלה עלולה להגיב באלימות, מעצרים ואפילו הרג. למרות זאת, אתיופים רבים המשיכו להפגין, והם לא ויתרו על מאבקם למען הזכויות.

סיכום

לסיכום, יוצאי אתיופיה נאבקים על זכויותיהם כבר שנים רבות, והם נקטו בפעולות שונות לשם כך. פעולות אלו כוללות מחאות, הקמת מפלגות פוליטיות ולחץ בינלאומי. למרות הסיכונים, האנשים לא ויתרו על מאבקם למען זכויות, והם ממשיכים לדחוף לעוד זכויות וחירויות.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן