דף הבית » טופ 10 » מה עושים בסוכה?

מה עושים בסוכה?

מה עושים בסוכה?

מה זה סוכות?

סוכות הוא חג יהודי החוגג את עונת הקציר ומנציח את 40 השנים שבהן בילו בני ישראל במדבר לאחר יציאת מצרים. חוגגים אותו בבניית צריף ארעי, הנקרא סוכה, ואכילה ושינה בה שבעה ימים. הסוכה היא תזכורת לשבריריות החיים ולצורך לסמוך על ה' להגנה.

איך חוגגים את סוכות בסוכה

בניית הסוכה

השלב הראשון בחגיגת סוכות הוא בניית סוכה. הסוכה צריכה להיות מחומרים טבעיים כמו עץ, במבוק או קנים. הוא צריך להיות גדול מספיק כדי להתאים לשולחן וכיסאות ויש לכסות אותו בגג העשוי מחומרים טבעיים כמו כפות דקלים, במבוק או קנים. הגג צריך להיות פתוח משני צדדים לפחות כדי לאפשר זרימת אוויר.

קישוט הסוכה

לאחר בניית הסוכה יש לקשט אותה בסמלים של עונת הקציר כמו פירות, ירקות ודגנים. כמו כן נהוג לתלות קישוטים כמו שרשראות נייר, סטרימרים ודגלים.

אוכלים בסוכה

בשבעת ימי סוכות יש לאכול ארוחות בסוכה. זוהי תזכורת לשבריריות של החיים ולצורך לסמוך על אלוהים להגנה. היא גם תזכורת לתקופה שבה חיו בני ישראל בבתים ארעיים במדבר.

ישנים בסוכה

בליל ראשון של סוכות נוהגים לישון בסוכה. זוהי תזכורת לשבריריות של החיים ולצורך לסמוך על אלוהים להגנה. היא גם תזכורת לתקופה שבה חיו בני ישראל בבתים ארעיים במדבר.

סיכום

סוכות הוא חג יהודי החוגג את עונת הקציר ומנציח את 40 השנים שבהן בילו בני ישראל במדבר לאחר יציאת מצרים. חוגגים אותו בבניית צריף ארעי, הנקרא סוכה, ואכילה ושינה בה שבעה ימים. הסוכה צריכה להיות עשויה מחומרים טבעיים ומעוטרת בסמלי עונת הקציר. בשבעת ימי סוכות יש לאכול סעודות בסוכה ובלילה הראשון נוהגים לישון בסוכה. למידע נוסף על סוכות היכנסו לוויקיפדיה או צפו בסרטונים על סוכות ביוטיוב.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן