דף הבית » מה לעשות עם הבריאות תנאים » מה לעשות במקרה של קרע בעור התוף? המדריך המלא
מה עושים במקרה של קרע בעור התוף

מה לעשות במקרה של קרע בעור התוף? המדריך המלא

עור התוף הוא איבר קטן באמצע האוזן שרוטט כשנוכח צליל. הוא אחראי על איתור ועיבוד צליל. לעור התוף האנושי שלוש שכבות: חיצונית, אמצעית ופנימית.

השכבה החיצונית מכילה את התאים המזהים קול ושולחים אותו למוח לעיבוד. השכבה האמצעית מכילה תאים שמקבלים צלילים מהאוזן הפנימית ושולחים אותם למוח להמשך עיבוד. השכבה הפנימית מכילה נוירונים, שאחראים על שליחת אותות לנוירונים אחרים על מנת לשלוט בהם.

אם אדם חווה קרע בעור התוף, יש הרבה דברים שאפשר לעשות כדי לעזור לו. הדבר הראשון שצריך לעשות הוא לקחת אותו לבית החולים הקרוב.

הדבר השני שצריך לעשות הוא לבדוק אם יש לו בעיות דימום או אם יש לו דלקות אוזניים. אם גיליתם שיש אחת מהבעיות הללו, כדאי לגשת מיד לבדיקת אוזניים ולהגיע למקום עם מומחה שיוכל לאבחן את הבעיה ולהציע את אפשרויות הטיפול הטובות ביותר.

קרע בעור התוף הוא מצב רפואי חמור שעלול להיות מסכן חיים. עם זאת, אם הוא מטופל כראוי, ניתן לטפל בהצלחה ברוב עור התוף הנקרע בעזרת שימוש בתרופות וניתוחים.

תסמינים של קרע בעור התוף

קרע בעור התוף יכול להיות מצב כואב מאוד. זה נגרם על ידי לחץ יתר של תוף האוזן וכתוצאה מכך קרע חלקי או מלא של עור התוף.

התסמינים של קרע בעור התוף כוללים אובדן שמיעה, טינטון וסחרחורת. התסמין השכיח ביותר הוא אובדן שמיעה שיכול להימשך שבועות או חודשים. האוזן תוף עשויה להיות נפוחה ואדומה וייתכן שהיא מרגישה כאילו היא רופפת בראש כאשר אתה מזיז את הראש לצד אחד. אם אתה חושב שיש לך קרע בעור התוף, טפל בתסמינים הבאים בהקדם האפשרי.

הרגשה של מים באוזן

מים הם חומר שנמצא בתעלת האוזן. יש לו הרבה פונקציות שונות, כמו שמיעה, ראייה וריח.

תחושת המים באוזן יכולה להיות מורגשת כתחושה או כלחץ קל על האוזן. לפעמים זה יכול להיות מורגש כתחושת דגדוג או אפילו כאב.

אנחנו רגילים לחשוב שהמים הם משהו שזורם לנו באוזניים כשאנחנו שומעים צלילים וריחות. עם זאת, זה לא תמיד נכון. במקרים מסוימים, ייתכן שמדובר במשהו שיוצא מהאוזניים שלנו וחודר לאוזניים שלנו דרך חורים זעירים בהן הנקראים ‘תעלות אוזניים’. זה ידוע בתור ‘השקה’ או ‘השקה פנימה’ (או ‘השקה החוצה’) וזה קורה כאשר מים חודרים לאוזניים שלנו מחוץ לגוף (כגון מגשם). תופעה זו יכולה לקרות גם אם אין מקורות קול או רעש חיצוניים בקרבת מקום – למשל אם שחיתם מתחת למים ללא כל מקור קול חיצוני.

מי חמצן לאוזן

מי חמצן הוא חומר כימי שניתן להשתמש בו לטיפול בדלקות אוזניים. נעשה בו שימוש מאז המאה ה-18, אז התגלה כי מי חמצן פעל כחומר חיטוי יעיל לדלקות אוזניים.

מי חמצן משמש כיום לטיפול בדלקות אוזניים והפרעות אוזניים אחרות. עם זאת, השימוש בכימיקל זה בעבר היה שנוי במחלוקת בגלל תופעות הלוואי שלו. השימוש במי חמצן נאסר במדינות מסוימות עקב הגברת התגובות השליליות.

 

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן