דף הבית » בידור ופנאי » מה עושים במקרה של מתיחה בשריר הישבן

מה עושים במקרה של מתיחה בשריר הישבן

. מה עושים במקרה של מתיחה בשריר הישבן

מהי מתיחה בשריר הישבן?

מתיחה בשריר הישבן, הידועה גם בשם סיאטיקה, היא מצב שכיח שעלול לגרום לכאבים בגב התחתון, בישבן וברגליים. היא נגרמת על ידי דחיסה של העצב הסיאטי, העובר מהגב התחתון למטה בחלק האחורי של הרגל. הכאב יכול לנוע בין כאב עמום לתחושת צריבה חדה. במקרים מסוימים, הכאב יכול להיות כה חמור עד שהוא יכול להקשות על ההליכה או אפילו לשבת.

מה גורם למתיחה בשריר הישבן?

ישנן מספר סיבות אפשריות למתיחה בשריר העכוז. אלו כוללים:

  • פציעה או טראומה לגב התחתון
  • פריצת דיסק
  • היצרות בעמוד השדרה
  • דלקת מפרקים בעמוד השדרה
  • תסמונת פיריפורמיס

כיצד מאבחנים מתיחה בשריר הישבן?

אם אתה חווה כאבים בגב התחתון, בישבן או ברגליים, חשוב לפנות לרופא כדי לקבוע את הסיבה. הרופא שלך כנראה יבצע בדיקה גופנית וישאל שאלות על הסימפטומים שלך. הם עשויים גם להזמין בדיקות הדמיה, כגון צילום רנטגן או MRI, כדי לראות טוב יותר את האזור.

כיצד מטפלים במתיחה בשריר הישבן?

הטיפול במתיחה בשריר הישבן יהיה תלוי בגורם הבסיסי. במקרים מסוימים, הכאב עשוי להיעלם מעצמו בעזרת מנוחה ותרופות נגד כאבים ללא מרשם. עם זאת, אם הכאב נמשך, הרופא שלך עשוי להמליץ על פיזיותרפיה או טיפולים אחרים.

תרגילים ומתיחות למתיחה בשריר הישבן

תרגילים ומתיחות יכולים לעזור להקל על הכאב הקשור למתיחה בשריר הישבן. הנה כמה מהתרגילים והמתיחות הטובים ביותר לנסות:

מתיחה לכפיף ירך

מתיחת מכופף הירך היא דרך מצוינת למתוח את השרירים בקדמת הירך. כדי לעשות מתיחה זו, עמוד עם כפות הרגליים ברוחב הירכיים. כופף ברך אחת והעלה את כף הרגל מאחוריך, תוך שמירה על הברך כפופה. החזק את המיקום למשך 30 שניות, ואז החלף צד.

Piriformis Stretch

מתיחת ה-piriformis היא דרך מצוינת למתוח את השרירים בישבן. כדי לעשות מתיחה זו, שכבו על הגב כשהברכיים כפופות וכפות הרגליים שטוחות על הרצפה. הצלב רגל אחת על השנייה, כך שהקרסול שלך מונח על הברך הנגדית. משוך בעדינות את הרגל המוצלבת לכיוון החזה שלך והחזק את העמדה למשך 30 שניות. החליפו צד וחזרו על הפעולה.

תרגיל צדפה

תרגיל הצדפה הוא דרך מצוינת לחזק את שרירי הישבן. כדי לבצע את התרגיל הזה, שכבו על הצד עם הברכיים כפופות וכפות הרגליים ביחד. שמור את כפות הרגליים יחד, הרם את הברך העליונה כלפי התקרה. החזק את העמדה למשך כמה שניות, ואז הוריד את הברך בחזרה למטה. חזור 10-15 פעמים, ואז החלף צד.

השוואה מהירה

פעילות גופנית/מתיחה שרירים ממוקדים
מתיחה לכפיף ירך חזית הירך
Piriformis Stretch עֲגָבַיִם
תרגיל צדפה עֲגָבַיִם

מתי לפנות לרופא

אם אתה חווה כאבים בגב התחתון, בישבן או ברגליים שלא משתפר עם מנוחה ותרופות נגד כאבים ללא מרשם, חשוב לפנות לרופא. הרופא שלך יכול לעזור לקבוע את הגורם לכאב שלך ולהמליץ על אפשרויות הטיפול הטובות ביותר עבורך. מתיחה בשריר הישבן יכולה להיות כואבת ולא נוחה, אבל עם התרגילים והמתיחות הנכונות, אתה יכול לעזור להקל על הכאב ולחזור לפעילויות הרגילות שלך. אם אתה חווה כאבים בגב התחתון, בישבן או ברגליים, חשוב לפנות לרופא כדי לקבוע את הסיבה ולקבל את הטיפול הטוב ביותר למצבך. למידע נוסף, עיין בסרטון זה על מתיחות למתיחה בשריר הישבן.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן