דף הבית » הכי מדובר » מה עושים בדיקות כדי לגלות אם יש לך דמנציה?

מה עושים בדיקות כדי לגלות אם יש לך דמנציה?

מה עושים בדיקות כדי לגלות אם יש לך דמנציה?

מהי דמנציה?

דמנציה היא מונח רחב המשמש לתיאור ירידה ביכולת השכלית שהיא חמורה מספיק כדי להפריע לחיי היומיום. זה נגרם על ידי שינויים פיזיים במוח שיכולים להשפיע על זיכרון, חשיבה, שפה, שיפוט והתנהגות. דמנציה היא לא מחלה אחת, אלא קבוצה של תסמינים שיכולים להיגרם ממגוון מצבים.

באילו בדיקות משתמשים כדי לאבחן דמנציה?

כאשר אדם חשוד כסובל מדמנציה, רופא בדרך כלל יזמין מגוון בדיקות כדי לאשר את האבחנה. הבדיקות המשמשות לאבחון דמנציה יכולות לכלול בדיקות קוגניטיביות, בדיקות גופניות ובדיקות מעבדה.

מבחנים קוגניטיביים

מבחנים קוגניטיביים משמשים להערכת היכולות המנטליות של האדם, כגון זיכרון, שפה, פתרון בעיות וקשב. מבחנים אלה מנוהלים בדרך כלל על ידי פסיכולוג או איש מקצוע אחר בבריאות הנפש.

מבחנים פיזיים

בדיקה גופנית משמשת להערכת בריאותו הכללית של אדם ולחפש כל מצב גופני שעלול לגרום לתסמיני הדמנציה. במהלך בדיקה גופנית, הרופא יבדוק את הסימנים החיוניים של האדם, כגון לחץ דם וקצב לב, ויחפש כל סימן של זיהום או בעיות גופניות אחרות.

בדיקות מעבדה

בדיקות מעבדה משמשות כדי לחפש כל מצב רפואי בסיסי שעלול לגרום לתסמיני הדמנציה. בדיקות אלו יכולות לכלול בדיקות דם, בדיקות שתן ובדיקות הדמיה, כגון בדיקת MRI או CT.

אילו בדיקות אחרות משמשות לאבחון דמנציה?

בנוסף לבדיקות שהוזכרו לעיל, רופא עשוי להזמין גם בדיקות אחרות שיסייעו באבחון דמנציה. בדיקות אלו יכולות לכלול בדיקות גנטיות, אשר מחפשות כל מוטציה גנטית שעלולה לגרום לתסמיני הדמנציה, ומבחנים נוירופסיכולוגיים, אשר מעריכים את היכולות הקוגניטיביות של האדם.

סיכום

דמנציה היא מונח רחב המשמש לתיאור ירידה ביכולת השכלית שהיא חמורה מספיק כדי להפריע לחיי היומיום. כאשר אדם חשוד כסובל מדמנציה, רופא בדרך כלל יזמין מגוון בדיקות כדי לאשר את האבחנה. מבחנים אלו יכולים לכלול מבחנים קוגניטיביים, בדיקות גופניות ומבחני מעבדה. בנוסף, רופא עשוי להזמין גם בדיקות אחרות, כגון בדיקות גנטיות ובדיקות נוירופסיכולוגיות, כדי לסייע באבחון דמנציה. על ידי הבנת הבדיקות המשמשות לאבחון דמנציה, אתה יכול להיות מוכן טוב יותר לדון בתסמינים שלך עם הרופא שלך.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן