דף הבית » עשרת הגדולים » מה עושים אם לא מצליחים להירדם?

מה עושים אם לא מצליחים להירדם?

. מה עושים אם לא מצליחים להירדם?

מה גורם לנדודי שינה?

נדודי שינה היא הפרעת שינה נפוצה שיכולה להקשות על הירדמות, הירדמות או שניהם. זה יכול להיגרם על ידי מתח, חרדה, דיכאון, הרגלי שינה לקויים, תזונה לא בריאה או תרופות מסוימות. זה יכול להיגרם גם ממצבים רפואיים כמו אסטמה, אלרגיות או דלקת פרקים.

טיפים להירדם

אם אתה מתקשה להירדם, יש כמה דברים שאתה יכול לעשות כדי לעזור. הנה כמה טיפים שיעזרו לך להתחיל:

צור שגרת שעת שינה

יצירת שגרת שינה יכולה לעזור לך להירדם מהר יותר. נסו ללכת לישון ולהתעורר באותה שעה בכל יום. הימנע מקפאין, אלכוהול וניקוטין בערב. קח אמבטיה או מקלחת חמה לפני השינה. קראו ספר או האזינו למוזיקה מרגיעה.

התאמן באופן קבוע

פעילות גופנית סדירה יכולה לעזור לך לישון טוב יותר. שאפו לפחות 30 דקות של פעילות גופנית מתונה ברוב ימות השבוע. הימנע מפעילות גופנית קרובה מדי לשעת השינה, מכיוון שהיא עלולה להקשות על ההירדמות.

הגבלת זמן מסך

האור הכחול מהמסכים יכול להפריע לשינה שלך. נסה להגביל את זמן המסך שלך בערב, או השתמש במשקפיים חוסמי אור כחול אם אתה חייב להשתמש במכשיר.

תרופות טבעיות לנדודי שינה

ישנן תרופות טבעיות רבות שיכולות לעזור לך לישון טוב יותר. הנה כמה לנסות:

תוספי צמחים

תוספי צמחים כגון שורש ולריאן, קמומיל ולבנדר יכולים לעזור לך להירגע ולהירדם. שוחח עם הרופא שלך לפני נטילת תוספי צמחים כלשהם.

שמנים חיוניים

שמנים אתריים כגון לבנדר, קמומיל וילנג-ילנג יכולים לעזור לך להירגע ולהפחית מתח. אתה יכול להשתמש בהם במפזר שמן או להוסיף כמה טיפות לכרית שלך.

אַקוּפּוּנקטוּרָה

דיקור סיני הוא תרגול סיני עתיק הכולל החדרת מחטים דקות לנקודות ספציפיות בגוף. זה יכול לעזור להפחית מתח ולשפר את השינה.

השוואה מהירה

יַחַס יְעִילוּת תופעות לוואי
תוספי צמחים לְמַתֵן מָתוּן
שמנים חיוניים לְמַתֵן אף אחד
אַקוּפּוּנקטוּרָה גָבוֹהַ אף אחד

אם אתה מתקשה לישון, חשוב לדבר עם הרופא שלך. הם יכולים לעזור לך לזהות את הגורם לנדודי השינה שלך ולהמליץ על הטיפול הטוב ביותר עבורך. בינתיים, נסה כמה מהטיפים והתרופות הטבעיות לעיל כדי לעזור לך לקבל מנוחת לילה טובה יותר. למידע נוסף, בדוק את הסרטון הזה .

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן