דף הבית » מה לעשות עם הבריאות תנאים » השלבים הבאים נחשפו: ניווט בחיים לאחר בדיקת הריון ביתית חיובית
מה עושים אחרי בדיקת הריון ביתית חיובית

השלבים הבאים נחשפו: ניווט בחיים לאחר בדיקת הריון ביתית חיובית

בדיקת הריון ביתית חיובית היא תופעה שכיחה מאוד בקרב נשים רבות. זה דבר שאסור להקל בו ראש ויש לטפל בו בצורה הטובה ביותר. לבדיקת הריון ביתית חיובית יכולות להיות השלכות חמורות על האישה, בן זוגה ומשפחתה. משמעות הדבר עשויה להיות שהיא עלולה לאבד את עבודתה, שאולי תצטרך לשנות את אורח חייה, או אפילו לעבור הליכים רפואיים מסוימים.

ביום של בדיקת ההריון הביתית שלך, סביר להניח שתרגישי ממש נרגשת ועצבנית בו זמנית. חיכית לרגע הזה הרבה זמן. אתה הולך ללדת תינוק! זה מרגש, אבל גם מפחיד.

עליך להיות מוכן לכל מצב אפשרי שעלול להיווצר לאחר בדיקת ההריון הביתית שלך: תופעות לוואי אפשריות: אלו הן תופעות הלוואי השכיחות ביותר של נשים בהריון הנוטלות אמצעי מניעה הורמונליים או אמצעי מניעה הורמונליים בלבד של פרוגסטין. חלקם אולי נכונים, וחלקם אולי לא. עדיף לבדוק עם הרופא שלך לפני השימוש בכל תרופה אפשרית במהלך ההריון או בזמן שאתה מצפה. אם יש לך שאלות לגבי האם תרופה מסוימת היא “בטוחה” להריון, נא להתייעץ עם רופא הנשים שלך. כמו כן, במקרה של סימפטום בלתי צפוי של סוכרת הריונית , שוחח עם הרופא שלך כדי שהוא/היא יוכל לתת לך אבחנה נכונה ולהפעיל את כל הבדיקות הנדרשות. אם יש לך שאלות או חששות, נא להתייעץ עם רופא הנשים שלך.

סיבוכים אפשריים: דיווחים אנקדוטיים מעורבים מאוד לגבי האם תרופות אלו משפיעות על בריאות התינוק. אם אתה נוטל אמצעי מניעה דרך הפה, ישנן עדויות לכך שהם עלולים להגביר את הסיכון להפלה (ראה לעיל). עם זאת, לא ידוע בדיוק כמה השפעה זו תהיה תלויה במינון של , ומה הסיכון האפשרי להפלה. חשוב גם לציין שתופעות הלוואי עלולות להיות גרועות יותר אצל נשים שכבר ילדו, לכן אין ליטול את התרופה אם יש לך ספקות לגבי ההריון או הלידה. אם אתה מפתח התכווצויות חמורות ביותר בבטן במהלך השבועות הראשונים של ההריון, שקול להפסיק את התרופה מיד ופנה לרופא שלך מיד.

מתי לעשות בדיקת הריון?

ההחלטה לבצע בדיקת הריון היא אחת ההחלטות החשובות ביותר שאישה יכולה לקבל. הבדיקה עובדת בצורה הטובה ביותר כאשר היא נלקחת בשליש הראשון, וזו הסיבה שרוב הנשים ממתינות עד למועד זה לפני נטילתה.

אישה בהריון צריכה לעבור בדיקת הריון לפחות פעם אחת בחייה. בדיקת הריון היא מכשיר פשוט שבודק נוכחות של גונדוטרופין כוריוני אנושי – ההורמון האחראי על התפתחות עובר לעובר.

הבדיקה נעשית באמצעות שתן וכמות קטנה של נוזל מהשתן של האישה. זה לוקח בערך 20 דקות להשלים והתוצאות זמינות תוך 30 דקות. התוצאות יכולות להתפרש כשליליות או חיוביות, תלוי באיזו תדירות הגוף של האישה ייצר הורמון מסוים זה בעבר.

כמה מוקדם אפשר לגלות הריון

ישנן דרכים רבות לגלות הריון. זה יכול להיות אולטרסאונד, בדיקת דם, או אפילו בדיקת שתן פשוטה. אבל יתכן שאפשר לזהות את הסימן הראשון להריון כבר בשבוע 12. של הריון. תוכל לזהות את הסימנים הראשונים להריון מכיוון שאישה תתחיל להרגיש את המחזור שלה, והיא עלולה גם לחוות בחילות בוקר או לקבל בחילה במהלך היום. יכול להיות שיש לה גם כאבי גב. בתחילת ההריון, הגוף שלך יתחיל להתכונן לצירים וללידה. סידן וחלבון משמשים את גופך בתהליך זה (קרא עוד על תהליך חשוב זה). ייתכן שתבחין בהתכווצויות מסוימות, במיוחד במהלך השליש השני . התכווצויות אלו יחלפו מעט בהמשך ההריון, אך הן יימשכו לזמן מה. בדיקת דם, או אפילו בדיקת שתן פשוטה. אבל אפשר לזהות את הסימן הראשון להריון כבר בשבוע ה-12 להריון.

 

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן