דף הבית » יותר » מה נושא יותר חשמל, מאוורר או מזגן?
2023-06-27 23:28:00+02:00

מה נושא יותר חשמל, מאוורר או מזגן?

מה ההבדל בין מאוורר למזגן?

כשמדובר בקירור חדר, ישנם שני מכשירים עיקריים שעולים על הדעת: מאוורר ומזגן. שני אלה נועדו להפוך את החדר לקרר יותר, אבל יש כמה הבדלים עיקריים ביניהם. מאוורר הוא מכונה פשוטה שפועלת על ידי ניפוח אוויר על פני חדר. זה לא ממש מקרר את האוויר, אלא גורם לו להרגיש קריר יותר על ידי זרימת האוויר ברחבי החדר. מאווררים זולים יחסית וניתן להשתמש בהם כדי לקרר חדר במהירות. מזגן, לעומת זאת, הוא מכונה מורכבת יותר הפועלת באמצעות קירור האוויר. זה עושה זאת על ידי שאיבת אוויר חם מהחדר, קירור אותו ואז נשיפה חזרה החוצה. מזגנים יקרים יותר ממאווררים, אך הם יעילים יותר בקירור חדר.

איזה נושא יותר חשמל, מאוורר או מזגן?

בכל הנוגע לצריכת חשמל, המזגנים הם המנצחים הברורים. מזגנים דורשים יותר חשמל להפעלתו מאשר מאוורר, מכיוון שהם מכונות מורכבות יותר. מזגן ישתמש בדרך כלל בין 1,000 ל-3,000 וואט חשמל, בעוד שמאוורר ישתמש בדרך כלל בין 50 ל-150 וואט. המשמעות היא שמזגן ישתמש בחשמל עד פי 20 מאשר מאוורר. עלות הפעלת מזגן או מאוורר תהיה תלויה בגודל המכשיר, כמו גם בתעריפי החשמל באזור שלך. באופן כללי, מזגן יעלה יותר הפעלה מאשר מאוורר. בישראל, למשל, הפעלת מאוורר במשך 8 שעות ביום יכולה לעלות אפילו 10 ש"ח לחודש, בעוד הפעלת מזגן במשך 8 שעות ביום יכולה לעלות גם 100 ש"ח לחודש.

טבלת השוואה

מַכשִׁיר צריכת חשמל
אוהד 50-150 וואט
מזגן 1,000-3,000 וואט

לסיכום, בכל הנוגע לצריכת חשמל, מזגן סוחב יותר חשמל מאשר מאוורר. מזגנים יקרים יותר להפעלה מאשר מאווררים, אך הם גם יעילים יותר בקירור חדר. אם אתם מחפשים מכשיר שיקרר את החדר שלכם במהירות וביעילות, מזגן הוא הדרך ללכת.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן