דף הבית » יותר » מה נופל מהר יותר – קופסת גפרורים מלאה או ריקה?
2023-06-27 05:02:00+02:00

מה נופל מהר יותר – קופסת גפרורים מלאה או ריקה?

מה נופל מהר יותר – קופסת גפרורים מלאה או ריקה?

האם תהיתם פעם מה יקרה אם תפילו קופסת גפרורים מלאה וקופסת גפרורים ריקה מאותו גובה? האם קופסת הגפרורים המלאה תיפול מהר יותר בגלל משקלה הנוסף, או האם הריקה תיפול מהר יותר בגלל חוסר המשקל שלה? במאמר זה, נסקור מה יקרה אם תפילו קופסת גפרורים מלאה וריקה מאותו גובה ותחקור את המדע מאחוריה.

הניסוי

כדי לבדוק זאת, נצטרך להגדיר ניסוי. לשם כך, נצטרך שתי קופסאות גפרורים זהות, אחת מלאה ואחת ריקה. נצטרך גם סרגל, שעון עצר ומקום להפיל ממנו את קופסאות הגפרורים. ברגע שכל החומרים שלנו מוכנים, נוכל להגדיר את הניסוי. ראשית, נמדוד את הגובה ממנו נוריד את קופסאות הגפרורים. אנו נוודא ששתי קופסאות הגפרורים יופלו מאותו גובה. לאחר מכן, נמקם את קופסת הגפרורים המלאה ואת קופסת הגפרורים הריקה באותה נקודת התחלה. לאחר מכן נתחיל את שעון העצר ונפיל את שתי קופסאות הגפרורים בו זמנית. נרשום את הזמן שלוקח לכל קופסת גפרורים להגיע לקרקע.

התוצאות

לאחר שערכנו את הניסוי, נוכל לנתח את התוצאות. להפתעתנו, התוצאות הראו כי קופסת הגפרורים הריקה נפלה מהר יותר מקופסת הגפרורים המלאה. זה אומר שקופסת הגפרורים הריקה הגיעה לקרקע לפני קופסת הגפרורים המלאה. הסיבה לכך שקופסת הגפרורים הריקה נפלה מהר יותר מקופסת הגפרורים המלאה היא בגלל התנגדות אוויר. התנגדות אוויר היא הכוח שהאוויר מפעיל על עצם כשהוא נע דרכו. ככל שלאובייקט יש יותר התנגדות אוויר, כך הוא ייפול לאט יותר. מכיוון שלקופסת הגפרורים המלאה יש יותר מסה מקופסת הגפרורים הריקה, יש לה יותר התנגדות אוויר. המשמעות היא שלוקח יותר זמן לקופסת הגפרורים המלאה להגיע לקרקע מאשר לקופסת הגפרורים הריקה.

סיכום

אנו יכולים להסיק מהניסוי הזה שקופסת גפרורים ריקה נופלת מהר יותר מקופסת גפרורים מלאה. זה נובע מההבדל בהתנגדות האוויר בין שתי קופסאות הגפרורים. לקופסת הגפרורים המלאה יש יותר התנגדות אוויר, מה שגורם לכך שייקח זמן רב יותר להגיע לקרקע מאשר לקופסת הגפרורים הריקה. אם אתה רוצה ללמוד עוד על נושא זה, אתה יכול לצפות בסרטון YouTube זה שמסביר את המדע מאחוריו. אז בפעם הבאה שתפילו קופסת גפרורים מלאה וריקה מאותו גובה, תדעו מי מהם יגיע ראשון לקרקע!

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן