דף הבית » יותר » מה נדיר יותר – שיער חלק או מתולתל?
2023-06-15 09:40:00+02:00

מה נדיר יותר – שיער חלק או מתולתל?

מה ההבדל בין שיער חלק ומתולתל?

כשזה מגיע לשיער, ישנן שתי קטגוריות עיקריות: חלק ומתולתל. בעוד שני סוגי השיער ניתן למצוא אצל אנשים מכל העדות והרקע, לחלק מהאנשים יש שיער חלק באופן טבעי בעוד לאחרים יש שיער מתולתל באופן טבעי. אז מה ההבדל בין שיער חלק ומתולתל? שיער חלק מאופיין במרקם האחיד והחלק שלו, ולעתים קרובות מתואר כבעל מראה "מבריק". קווצות השיער החלקות הן בדרך כלל באורך ובעובי שווה, וכולם גדלים באותו כיוון. שיער מתולתל, לעומת זאת, מאופיין במרקם שלו שמתואר לעתים קרובות כ"מתפתל" או "מקורזל". קווצות השיער המתולתלות הן בדרך כלל באורכים ובעובי משתנים, והן גדלות במגוון כיוונים.

מה נדיר יותר – שיער חלק או מתולתל?

בכל הנוגע לשיער, אין תשובה חד משמעית לשאלה מה נדיר יותר – שיער חלק או מתולתל. באופן כללי, שיער חלק נפוץ יותר משיער מתולתל, אך זה לא תמיד כך. לדוגמה, בחלקים מסוימים של העולם, כמו אפריקה והמזרח התיכון, שיער מתולתל נפוץ יותר משיער חלק. מבחינת גנטיקה, שיער חלק נפוץ יותר משיער מתולתל. הסיבה לכך היא שהגן לשיער חלק הוא דומיננטי, בעוד שהגן לשיער מתולתל הוא רצסיבי. המשמעות היא שאם לשני ההורים יש את הגן לשיער חלק, סביר להניח שלילדם יהיה שיער חלק. עם זאת, אם לאחד ההורים יש את הגן לשיער חלק ולשני יש את הגן לשיער מתולתל, לילד שלהם יכול להיות שיער חלק או מתולתל.

מה גורם לשיער מתולתל?

הסיבה לשיער מתולתל אינה מובנת במלואה, אך מאמינים שהיא קשורה לצורת זקיקי השיער. זקיקי שיער הם המבנים הזעירים בעור המייצרים שיער. אנשים עם שיער מתולתל באופן טבעי נוטים לקבל זקיקי שיער בעלי צורה מעוקלת, בעוד שאנשים עם שיער חלק נוטים לקבל זקיקי שיער בעלי צורה גלילית יותר.

מהם היתרונות של שיער חלק?

שיער חלק נתפס לעתים קרובות כנחשק יותר משיער מתולתל, ויש כמה יתרונות לשיער חלק. לדוגמה, לעתים קרובות קל יותר לעצב ולנהל שיער חלק מאשר שיער מתולתל. הוא גם פחות נוטה להסתבכות ולקשרים, וניתן לשטוף ולייבש מהר יותר.

מהם היתרונות של שיער מתולתל?

שיער מתולתל נתפס לעתים קרובות כייחודי ואקזוטי יותר משיער חלק, ויש כמה יתרונות לבעלות שיער מתולתל. לדוגמה, שיער מתולתל הוא לעתים קרובות יותר נפח משיער חלק, והוא נוטה פחות לנזק מעיצוב חום. הוא גם פחות נוטה לשבר ולקצוות מפוצלים, וניתן לעצב אותו במגוון דרכים.

מה העלות של החלקה או סלסול שיער?

עלות החלקה או סלסול שיער יכולה להשתנות בהתאם לשיטה שבה נעשה שימוש ואורך השיער. באופן כללי, העלות של שירות החלקת שיער או סלסול שיער מקצועי יכולה לנוע בין 200 ל-600 ₪. עלות מוצרי החלקה או סלסול שיער בבית יכולה לנוע בין 50 ל-200 ₪.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן