דף הבית » רק אצלנו » מה לעשות עם תותים?
מה לעשות עם תותים?

מה לעשות עם תותים?

לאכול תותים טריים

אחת הדרכים הטובות ביותר ליהנות מתותים היא לאכול אותם טריים. תותים הם חטיף נהדר לאכול בפני עצמם, מכיוון שהם מתוקים ועסיסיים. אתה יכול גם להוסיף אותם לסלטים או יוגורט עבור פינוק מתוק ובריא. תותים נהדרים גם בשייקים, מכיוון שהם מוסיפים טעם טעים וחיזוק של ויטמינים ומינרלים.

אופים עם תותים

תותים הם תוספת נהדרת למוצרי מאפה רבים. אתה יכול להשתמש בהם להכנת מאפינס, עוגות, פשטידות וטארטים. אתה יכול גם להוסיף אותם ללחמים, פנקייקים וופלים לארוחת בוקר טעימה. ניתן להשתמש בתותים גם להכנת ריבות וג'לי, מהם ניתן ליהנות על טוסט או כתוספת לגלידה.

הכינו משקאות עם תותים

ניתן להשתמש בתותים גם להכנת משקאות. אפשר להכין שייק תותים או מילקשייק תותים. אתה יכול גם להוסיף אותם ללימונדה או תה קר למשקה קיץ מרענן. אפשר להכין גם דייקירי תות או מרגריטה תות לקוקטייל כיפי ופירותי.

שומרים על תותים

אם יש לכם שפע של תותים, תוכלו לשמר אותם לשימוש מאוחר יותר. אפשר להקפיא אותם שלמים או בפרוסות. אפשר גם להכין ריבת תותים או ג'לי, שאפשר לשמור במקרר או לשימורים לחיי מדף ארוכים יותר. אפשר גם לייבש תותים בתנור או במייבש להכנת תותים מיובשים, שיכולים לשמש באפייה או כחטיף.

להקפיא תותים

הקפאת תותים היא דרך מצוינת לשמר אותם לשימוש מאוחר יותר. אפשר להקפיא אותם שלמים או בפרוסות. כדי להקפיא אותם, יש לשטוף ולייבש את התותים, ולאחר מכן להניח אותם בשכבה אחת על תבנית אפייה. מניחים את נייר האפייה במקפיא ומקפיאים עד שהתותים מוצקים. לאחר מכן העבירו אותם לכלי אטום או לשקית הקפאה ואחסנו במקפיא עד 6 חודשים.

מכינים ריבה או ג'לי

הכנת ריבה או ג'לי היא דרך מצוינת לשמר תותים. להכנת ריבה או ג'לי, התחל בשטיפה וסילוף של התותים. לאחר מכן מועכים אותם עם מועך תפוחי אדמה או מערבבים אותם במעבד מזון. מניחים את התותים המעוכים בסיר ומוסיפים סוכר ומיץ לימון. מבשלים את התערובת על אש בינונית, תוך ערבוב מתמיד, עד שהיא מסמיכה. לאחר מכן יוצקים את התערובת לצנצנות ואוטמים. יש לאחסן במקרר עד שבועיים או לעבד בקופסת אמבט מים לחיי מדף ארוכים יותר.

תותים יבשים

ייבוש תותים הוא דרך מצוינת לשמר אותם לשימוש מאוחר יותר. כדי לייבש תותים, התחל על ידי שטיפה וגילוח של התותים. לאחר מכן פורסים אותם לפרוסות דקות. מניחים את הפרוסות על תבנית מרופדת בנייר אפייה. מניחים את תבנית האפייה בתנור המוגדר לטמפרטורה הנמוכה ביותר, או השתמשו במייבש. מייבשים את התותים עד שהם יבשים ועיסים לחלוטין. יש לאחסן בכלי אטום עד 6 חודשים.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן