דף הבית » רק אצלנו » מה לעשות עם רוטב בשמל?
מה לעשות עם רוטב בשמל?

מה לעשות עם רוטב בשמל?

מה זה רוטב בשמל?

רוטב בשמל הוא רוטב צרפתי קלאסי העשוי מרוטב של חמאה וקמח וחלב. הוא משמש לעתים קרובות כבסיס לרטבים אחרים, כגון רוטב גבינה או רוטב מורני. הוא משמש גם כתוספת למנות כמו לזניה, מקרוני וגבינה, ופרמזן חצילים.

איך מכינים רוטב בשמל

הכנת רוטב בשמל היא קלה. מתחילים בהמסת חמאה בסיר על אש בינונית. לאחר שהחמאה נמסה, מוסיפים את הקמח ומערבבים עד שנוצרת עיסה. מוסיפים את החלב בהדרגה תוך כדי ערבוב מתמיד כדי למנוע היווצרות גושים. לאחר שהרוטב מסמיך, מתבלים במלח ופלפל לפי הטעם.

וריאציות של רוטב בשמל

לאחר שתשלוט ברוטב הבשמל הבסיסי, תוכל להתחיל להתנסות בווריאציות. לרוטב שמנת יותר, נסה להוסיף שמנת במקום חלב. לקבלת רוטב גבינתי, מוסיפים גבינה מגוררת לרוטב כשהוא עדיין חם. אתה יכול גם להוסיף עשבי תיבול כמו טימין, אורגנו או פטרוזיליה לתוספת טעם.

מה לעשות עם רוטב בשמל

רוטב בשמל הוא מרכיב רב תכליתי שניתן להשתמש בו במנות רבות. זהו הבסיס להרבה מנות צרפתיות קלאסיות, כמו לזניה, מקרוני וגבינה, ופרמזן חצילים. ניתן להשתמש בו גם כתוספת לירקות, כמו ברוקולי או אספרגוס. זה יכול לשמש גם כבסיס למרקים, כמו שמנת פטריות או שמנת סלרי.

טבלה: מה עושים עם רוטב בשמל

צַלַחַת השתמש ברוטב בשמל
לזניה בסיס
מקרוני וגבינה בסיס
פרמזן חציל בסיס
ברוקולי ציפוי
אספרגוס ציפוי
מרק פטריות מוקרם בסיס
קרם של מרק סלרי בסיס

רוטב בשמל הוא רוטב צרפתי קלאסי שניתן להשתמש בו במנות רבות. למידע נוסף על רוטב בשמל וכיצד להכין אותו, בדוק את הסרטון הזה .

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן