דף הבית » רק אצלנו » מה לעשות נגד סחרחורת?
מה לעשות נגד סחרחורת?

מה לעשות נגד סחרחורת?

מהי סחרחורת?

סחרחורת היא תסמין שכיח שיכול להשפיע על אנשים בכל הגילאים. זה מאופיין בתחושה של סחרחורת, חוסר יציבות או תחושת סיבוב. סחרחורת יכולה להיגרם ממגוון גורמים, כולל התייבשות, סוכר נמוך בדם, חרדה או מצב רפואי.

מה גורם לסחרחורת?

הגורם השכיח ביותר לסחרחורת הוא הפרעה באוזן הפנימית הידועה בשם ורטיגו שפירים התקפי במיקום (BPPV). BPPV נגרם על ידי הפרעה באיברי שיווי המשקל של האוזן הפנימית, מה שעלול לגרום לאדם להרגיש חוסר יציבות או לחוות תחושת ספינינג. גורמים אחרים לסחרחורת כוללים התייבשות, סוכר נמוך בדם, חרדה או מצב רפואי כגון אנמיה או מחלת לב.

כיצד לנהל סחרחורת

אם אתה חווה סחרחורת, ישנם מספר צעדים שאתה יכול לנקוט כדי לנהל את הסימפטומים.

הישארו לחות

התייבשות עלולה לגרום לסחרחורת, ולכן חשוב לשמור על לחות. הקפידו לשתות הרבה נוזלים במהלך היום, והימנעו ממשקאות המכילים קפאין ואלכוהול.

הימנע מתנועות מהירות

תנועות מהירות עלולות להחמיר את הסחרחורת, לכן חשוב להימנע משינויים פתאומיים בתנוחה. כשאתם קמים מישיבה או שכיבה, עמדו לאט וקח את הזמן.

לאכול באופן קבוע

רמת סוכר נמוכה בדם עלולה לגרום לסחרחורת, לכן חשוב לאכול ארוחות וחטיפים קבועים לאורך היום. הקפד לכלול שפע של פחמימות מורכבות וחלבונים רזים בתזונה שלך.

מתי לפנות לרופא

רוב מקרי הסחרחורת אינם חמורים וניתן לטפל בהם בבית. עם זאת, אם התסמינים שלך נמשכים או מחמירים, חשוב לראות את הרופא שלך. הרופא שלך יכול לעזור לקבוע את הגורם לסחרחורת שלך ולספק אפשרויות טיפול.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן