דף הבית » בידור ופנאי » מה לעשות כשקשה לנשום?
מה לעשות כשקשה לנשום?

מה לעשות כשקשה לנשום?

פנה לטיפול רפואי

אם אתה מתקשה לנשום, הדבר הראשון שצריך לעשות הוא לפנות לטיפול רפואי. אם קשיי הנשימה חמורים או מלווה בכאבים בחזה, התקשר 911 או פנה מיד לטיפול רפואי דחוף. אם קשיי הנשימה מתונים יותר, פנה לרופא או בקר במרפאת טיפול דחוף. הרופא שלך יכול לקבוע את הגורם לקשיי הנשימה שלך ולספק טיפול.

תרגל טכניקות נשימה טובות

כאשר אתה מתקשה לנשום, זה יכול להיות מועיל לתרגל טכניקות נשימה טובות. זה יכול לעזור להפחית את חומרת התסמינים ולעזור לך להרגיש יותר שליטה במצב. טכניקה אחת היא לקחת נשימות איטיות ועמוקות. התמקד בנשימה פנימה דרך האף והחוצה דרך הפה. ספר עד חמש בזמן שאתה שואף ואז ספר עד חמש בזמן שאתה נושף. טכניקה נוספת היא שימוש בנשימת שפתיים קפוצות. זה כולל נשימה פנימה דרך האף ואז נשימה החוצה דרך הפה כאילו אתה שורק. זה יכול לעזור לך להאט את הנשימה שלך ולהקל על נשימות עמוקות יותר.

השתמש בטכניקות הרפיה

טכניקות הרפיה יכולות להיות מועילות כאשר אתה מתקשה לנשום. זה יכול לעזור להפחית מתח וחרדה, מה שיכול להקל על הנשימה. הרפיית שרירים מתקדמת היא טכניקה הכוללת מתח ולאחר מכן הרפיית שרירים שונים בגוף. זה יכול לעזור להפחית את המתח ולעזור לך להרגיש רגוע יותר. טכניקות הרפיה אחרות כוללות דמיון מודרך, מדיטציית מיינדפולנס ותרגילי נשימה עמוקה. נסה טכניקות שונות כדי למצוא את מה שהכי מתאים לך.

קח תרופות

הרופא שלך עשוי לרשום תרופות כדי לסייע בניהול קשיי הנשימה שלך. תרופות אלו יכולות לעזור להפחית את הדלקת ולפתוח את דרכי הנשימה. תרופות בשאיפה כגון מרחיבי סימפונות יכולות לעזור לפתוח את דרכי הנשימה ולהקל על הנשימה. תרופות דרך הפה כגון קורטיקוסטרואידים יכולות לעזור להפחית דלקת ולשפר את הנשימה. אם רושמים לך תרופות, הקפד לקחת אותן לפי ההוראות.

קשיי נשימה יכולים להיות חוויה מפחידה. עם זאת, ישנם צעדים שתוכל לנקוט כדי לסייע בניהול הבעיה. פנה לטיפול רפואי אם קשיי הנשימה חמורים או מלווה בכאבים בחזה. תרגל טכניקות נשימה טובות והשתמש בטכניקות הרפיה כדי לסייע בהפחתת מתח וחרדה. הרופא שלך עשוי גם לרשום תרופות שיסייעו בניהול הבעיה. על ידי נקיטת צעדים אלה, אתה יכול לעזור להקל על הנשימה.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן