דף הבית » יותר » מה לעשות כשכוויות?

מה לעשות כשכוויות?

מה לעשות כשכוויות?

מה זה צריבה?

כוויה היא פגיעה בעור הנגרמת מחום, חשמל, קרינה, חיכוך או כימיקלים. כוויות יכולות לנוע בין קלות לחמורות ויכולות לגרום לכאב, אדמומיות, נפיחות ושלפוחיות. בהתאם לחומרת הכוויה, זה יכול לקחת ימים, שבועות ואפילו חודשים עד להחלמה.

סוגי כוויות

כוויות מסווגות לשלוש קטגוריות: תואר ראשון, תואר שני ותואר שלישי.

כוויות מדרגה ראשונה

כוויות מדרגה ראשונה הן סוג הכוויה הקל ביותר. הם גורמים לאדמומיות ולנפיחות קלה, אך אינם מעוררים שלפוחיות. כוויות מדרגה ראשונה נרפאות בדרך כלל תוך מספר ימים.

כוויות מדרגה שנייה

כוויות מדרגה שנייה חמורות יותר מכוויות מדרגה ראשונה. הם גורמים לאדמומיות, נפיחות ושלפוחיות. כוויות מדרגה שנייה יכולים לקחת עד שלושה שבועות להחלים.

כוויות מדרגה שלישית

כוויות מדרגה שלישית הן סוג הכוויה החמור ביותר. הם גורמים לנזק לרקמות עמוק ויכולים לגרום לצלקות קבועות. כוויות מדרגה שלישית דורשות טיפול רפואי ויכולות להימשך חודשים עד להחלמה.

טיפול בכוויות

הטיפול בכוויה תלוי בחומרת הכוויה.

כוויות מדרגה ראשונה

עבור כוויות מדרגה ראשונה, הטיפול הטוב ביותר הוא להזרים מים קרירים (לא קרים) על הכוויה למשך 10 עד 15 דקות. זה יעזור להפחית את הכאב והנפיחות. ניתן למרוח על הכוויה גם קומפרס קריר או קרם לחות.

כוויות מדרגה שנייה

עבור כוויות מדרגה שנייה, עליך להזרים מים קרירים (לא קרים) על הכוויה למשך 10 עד 15 דקות. כדאי גם לכסות את הכוויה בתחבושת סטרילית ולא דביקה. אין למרוח קרמים או משחות על הכוויה.

כוויות מדרגה שלישית

כוויות מדרגה שלישית דורשות טיפול רפואי. אל תנסה לטפל בעצמך בכוויה מדרגה שלישית. פנה מיד לטיפול רפואי.

מתי לפנות לטיפול רפואי

עליך לפנות לטיפול רפואי עבור כל כוויה המכסה שטח גדול מ-3 אינץ' בקוטר, או אם הכוויה היא על הפנים, הידיים, הרגליים או איברי המין. כדאי גם לפנות לטיפול רפואי אם הכוויה עמוקה או אם היא מלווה בחום, צמרמורות או בחילות.

השוואה מהירה

סוג צריבה יַחַס מתי לפנות לטיפול רפואי
תואר ראשון מים צוננים, קומפרס קריר, קרם לחות לא
תואר שני מים קרים, תחבושת סטרילית לא
דרגה שלישית פנה לטיפול רפואי כן

מניעת כוויות

הדרך הטובה ביותר למנוע כוויות היא להיות מודעים לסביבתך ולנקוט באמצעי זהירות. בעת בישול, השתמש תמיד בכפפות לתנור והרחיק פריטים דליקים מהכיריים. בעת שימוש במכשירי חשמל, וודאו שהם תקינים ואל תשאירו אותם ללא השגחה. בעת שימוש בכימיקלים, יש ללבוש תמיד ביגוד מגן ומשקפי מגן.

שאלות ותשובות

ש: האם אני יכול לשים קרח על כוויה?

ת: לא, אסור לשים קרח על כוויה. קרח עלול לגרום נזק נוסף לעור ועלול להחמיר את הכוויה. במקום זאת, עליך להזרים מים קרירים (לא קרים) על הכוויה למשך 10 עד 15 דקות.

ש: כמה זמן לוקח לכוויה להחלים?

ת: משך הזמן שלוקח לכוויה להחלים תלוי בחומרת הכוויה. כוויות מדרגה ראשונה נרפאות בדרך כלל תוך מספר ימים, כוויות מדרגה שנייה יכולות להימשך עד שלושה שבועות, וכוויות מדרגה שלישית יכולות להימשך חודשים.

סיכום

כוויות יכולות להיות כואבות ומפחידות. חשוב לדעת כיצד לטפל בכוויה ומתי לפנות לטיפול רפואי. ניתן לטפל בכוויות מדרגה ראשונה במים קרירים, קומפרסים קרירים וקרם לחות. יש לטפל בכוויות מדרגה שנייה במים קרירים ובתחבושת סטרילית. כוויות מדרגה שלישית דורשות טיפול רפואי. כדי למנוע כוויות, היו תמיד מודעים לסביבתכם ונקטו אמצעי זהירות בעת שימוש בחום, חשמל, כימיקלים ומקורות אחרים של כוויות פוטנציאליות.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן