דף הבית » יותר » מה לעשות כשיש לך שן שבורה

מה לעשות כשיש לך שן שבורה

מה לעשות כשיש לך שן שבורה

מה גורם לשן שבורה?

שן שבורה יכולה להיגרם ממגוון גורמים, כולל טראומה, עששת, או אפילו חריקת שיניים. טראומה היא הסיבה השכיחה ביותר לשן שבורה, ויכולה להיגרם ממגוון פעילויות, כגון ספורט, נפילות או אפילו נשיכה של משהו קשה. עששת יכולה גם לגרום לשן שבורה, שכן השן נחלשת ולבסוף נשברת. חריקת שיניים, המכונה גם ברוקסיזם, יכולה לגרום גם לשן שבורה, שכן הלחץ הקבוע עלול להחליש את השן ולגרום לה להישבר.

מה עליך לעשות כשיש לך שן שבורה?

אם יש לך שן שבורה, הדבר הראשון שאתה צריך לעשות הוא ללכת לרופא השיניים שלך. רופא השיניים שלך יוכל להעריך את הנזק ולקבוע את דרך הפעולה הטובה ביותר. בהתאם לחומרת ההפסקה, ייתכן שרופא השיניים שלך יוכל לתקן את השן בעזרת סתימה או כתר. במקרים חמורים יותר, ייתכן שרופא השיניים שלך יצטרך לבצע טיפול שורש או אפילו לעקור את השן.

תרופות בבית לשן שבורה

אם יש לך שן שבורה, יש כמה דברים שאתה יכול לעשות בבית כדי לעזור להקל על הכאב ואי הנוחות. ראשית, שטפו את הפה עם מי מלח חמימים כדי לעזור להפחית את הדלקת ולנקות את האזור. אתה יכול גם לקחת משככי כאבים ללא מרשם, כגון איבופרופן או פרצטמול, כדי לעזור להפחית כאב ודלקת. אם השן השבורה גורמת לך לכאב רב, אתה יכול גם למרוח דחיסה קרה על האזור כדי לעזור להפחית את הנפיחות.

מניעת שן שבורה

הדרך הטובה ביותר למנוע שן שבורה היא לתרגל היגיינת פה טובה. צחצח שיניים פעמיים ביום עם משחת שיניים פלואוריד וחוט דנטלי לפחות פעם ביום. כמו כן, עליך לבקר את רופא השיניים שלך באופן קבוע לבדיקות וניקויים. אם אתה טוחן שיניים, רופא השיניים שלך עשוי להמליץ על מגן פה כדי לסייע בהגנה על השיניים שלך. בנוסף, עליך להימנע מפעילויות שעלולות לסכן אותך לשן שבורה, כגון ספורט מגע או לעיסה של חפצים קשים. שן שבורה יכולה להיות חוויה כואבת ומלחיצה. עם זאת, על ידי ביקור אצל רופא השיניים שלך ותרגול היגיינת פה טובה, אתה יכול לעזור למנוע שן שבורה ולשמור על החיוך שלך בריא. אם אתה חווה שן שבורה, יש כמה דברים שאתה יכול לעשות בבית כדי לעזור להקל על הכאב ואי הנוחות. זכור, אם יש לך שן שבורה, הדבר הטוב ביותר לעשות הוא לבקר את רופא השיניים שלך בהקדם האפשרי. למידע נוסף על שיניים שבורות ב-YouTube

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן