דף הבית » רק אצלנו » מה לעשות כשיש לך צרבת
מה לעשות כשיש לך צרבת

מה לעשות כשיש לך צרבת

מהי צרבת?

צרבת היא הפרעת עיכול נפוצה המתרחשת כאשר חומצת הקיבה חוזרת אל הוושט. זה מלווה לעתים קרובות בתחושת צריבה בחזה, שיכולה להיות די לא נוחה. צרבת מופעלת בדרך כלל על ידי מזונות או משקאות מסוימים, כגון מזונות חריפים או חומציים, אלכוהול ומשקאות המכילים קפאין.

מהם התסמינים של צרבת?

התסמין השכיח ביותר של צרבת הוא תחושת צריבה בחזה, בדרך כלל מאחורי עצם החזה. תסמינים אחרים עשויים לכלול טעם חמוץ בפה, קושי בבליעה ותחושת שובע לא נוחה לאחר אכילה. במקרים מסוימים, צרבת יכולה להיות מלווה בכאבים בחזה, קוצר נשימה ובחילות.

איך אני יכול למנוע צרבת?

הדרך הטובה ביותר למנוע צרבת היא להימנע מהמזונות והמשקאות המעוררים אותה. טריגרים נפוצים כוללים מזון חריף, מזונות חומציים כגון פירות הדר, עגבניות וחומץ, אלכוהול ומשקאות המכילים קפאין. אכילת ארוחות קטנות יותר לעתים קרובות יותר יכולה גם לעזור, כמו גם הימנעות מאכילה סמוך לשעת השינה.

מה אני יכול לעשות כדי להקל על צרבת?

תרופות ללא מרשם

תרופות ללא מרשם כמו נוגדי חומצה יכולות לעזור לנטרל חומצת קיבה ולספק הקלה בצרבת. דוגמאות לסותרי חומצה כוללות Tums, Rolaids ו-Maalox. חשוב להקפיד על ההוראות שעל האריזה ולא ליטול יותר מהמינון המומלץ.

תרופות סבתא

ישנן מספר תרופות ביתיות שעשויות לעזור להקל על צרבת. אלה כוללים אכילת בננה או תפוח, שתיית כוס חלב או לעיסת מסטיק. כמו כן, חשוב להישאר זקוף לאחר האוכל ולהימנע משכיבה לפחות שעתיים. זה יכול לעזור למנוע חומצת קיבה לגבות לתוך הוושט.

תרופות מרשם

במקרים מסוימים, תרופות ללא מרשם עשויות להיות מספיקות כדי להקל על תסמיני הצרבת. אם זה המקרה, הרופא שלך עשוי לרשום תרופה חזקה יותר כגון מעכב משאבת פרוטון או חוסם H2. תרופות אלו מפחיתות את כמות החומצה המיוצרת על ידי הקיבה ויכולות לספק הקלה יעילה יותר מצרבת.

מתי עלי לראות רופא?

אם אתה חווה צרבת תכופה או חמורה, חשוב לפנות לרופא שלך. הרופא שלך יכול לעזור לזהות את הגורם הבסיסי לצרבת שלך ולהמליץ על תוכנית טיפול מתאימה. במקרים מסוימים, צרבת יכולה להיות סימן למצב רפואי חמור יותר, כגון מחלת ריפלוקס גסטרו-ושטי (GERD).

צרבת יכולה להיות חוויה כואבת ולא נוחה. למרבה המזל, ישנם מספר טיפולים זמינים שיכולים לעזור להקל על התסמינים. חשוב לזהות את המזונות והמשקאות הגורמים לצרבת ולהימנע מהם. תרופות ללא מרשם, תרופות ביתיות ותרופות מרשם יכולות גם הן לסייע בהקלה. אם אתה חווה צרבת תכופה או חמורה, חשוב לפנות לרופא שלך להערכה.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן