דף הבית » יותר » מה לעשות כשהמזגן שלך דולף?

מה לעשות כשהמזגן שלך דולף?

מה לעשות כשהמזגן שלך דולף?

מה גורם לדליפה של מזגן?

מזגן יכול לדלוף ממגוון סיבות. הסיבה השכיחה ביותר היא קו ניקוז עיבוי סתום. כאשר קו ניקוז הקונדנסט נסתם, המים שאמורים להתנקז מהמזגן מצטברים ובסופו של דבר עולים על גדותיהם וגורמים לדליפה. גורמים נוספים לדליפות מזגן כוללים משאבת עיבוי פגומה, מחבת עיבוי סדוקה או קו קונדנסט שבור.

מה לעשות כאשר המזגן שלך דולף

אם המזגן שלך דולף, הדבר הראשון שעליך לעשות הוא לכבות את החשמל ליחידה. זה ימנע כל נזק נוסף להתרחש. לאחר כיבוי החשמל, אתה יכול להתחיל להעריך את המצב ולקבוע מה גורם לדליפה. אם הדליפה מגיעה מקו ניקוז הקונדנסט, אתה יכול לנסות לנקות את הסתימה בעצמך. התחל בניתוק קו הניקוז מהמזגן ושטיפה עם צינור גינה. אם הסתימה עדיין קיימת, ייתכן שיהיה עליך להשתמש בוואקום רטוב/יבש כדי להסיר אותו. אם הדליפה מגיעה ממשאבת הקונדנסט, ייתכן שיהיה עליך להחליף אותה. אם הדליפה מגיעה ממיכל הקונדנסט או מקו הדנסנט, ייתכן שיהיה עליך להחליף את המחבת או הקו.

כיצד למנוע נזילות של מזגן

הדרך הטובה ביותר למנוע נזילות במזגן היא לבצע טיפול קבוע במזגן. במהלך קריאת שירות, טכנאי יבדוק את קו ניקוז הקונדנסט, משאבת הקונדנסט, מחבת העיבוי וקו הקונדנסט עבור כל סימני בלאי. אם אחד מהרכיבים הללו בלוי או פגום, ניתן להחליף אותם לפני שהם גורמים לדליפה. בנוסף לשירות שוטף של המזגן, כדאי גם לבדוק את קו ניקוז הקונדנסט לאיתור סתימות פעם בחודש. אם אתה מבחין בסתימות כלשהן, אתה יכול לנסות לנקות אותן בעצמך או להתקשר לטכנאי שיעשה זאת עבורך.

ניקוי קו ניקוז הקונדנסט

ניקוי קו ניקוז הקונדנסט הוא תהליך פשוט. התחל בניתוק קו הניקוז מהמזגן ושטיפה עם צינור גינה. אם הסתימה עדיין קיימת, ייתכן שיהיה עליך להשתמש בוואקום רטוב/יבש כדי להסיר אותו.

החלפת משאבת הקונדנסט

אם הדליפה מגיעה ממשאבת הקונדנסט, ייתכן שיהיה עליך להחליף אותה. החלפת משאבת קונדנסט היא תהליך מורכב יותר וצריך להיעשות על ידי טכנאי מוסמך.

סיכום

מזגנים דולפים עלולים לגרום נזק רב לביתכם. חשוב לנקוט בצעדים הדרושים למניעת התרחשות נזילות ולטפל בהן במהירות אם הן אכן מתרחשות. על ידי שירות שוטף של המזגן ובדיקת קו ניקוז העיבוי לאיתור סתימות, אתה יכול לעזור להבטיח שהמזגן שלך פועל ביעילות ובבטיחות. למידע נוסף על תחזוקת מזגן, בדוק את הסרטון הזה מיוטיוב:

  • דאג לשירות שוטף של המזגן.
  • בדוק את קו ניקוז הקונדנסט עבור סתימות פעם בחודש.
  • אם אתה מבחין בדליפה, כבה את החשמל ליחידה.
  • אם הדליפה מגיעה מקו ניקוז הקונדנסט, נסה לנקות את הסתימה בעצמך.
  • אם הדליפה מגיעה ממשאבת הקונדנסט, ייתכן שיהיה עליך להחליף אותה.
  • אם הדליפה מגיעה ממיכל הקונדנסט או מקו הדנסנט, ייתכן שיהיה עליך להחליף את המחבת או הקו.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן