דף הבית » יותר » מה לעשות כשהאוזן שלך חסומה

מה לעשות כשהאוזן שלך חסומה

מה לעשות כשהאוזן שלך חסומה

מה גורם לאוזן חסומה?

אוזן חסומה יכולה להיגרם ממגוון דברים, כולל הצטברות שעווה, הצטננות או זיהום בסינוסים, אלרגיות או חפץ זר שנתקע באוזן. זה יכול להיגרם גם משינוי בלחץ האוויר, כמו טיסה במטוס או צלילה מתחת למים. במקרים מסוימים, אוזן חסומה יכולה להיגרם על ידי מצב רפואי בסיסי, כגון דלקת אוזניים או תפקוד לקוי של צינור האוסטכיאן.

מהם התסמינים של אוזן חסומה?

התסמין השכיח ביותר של אוזן חסומה הוא תחושת מלאות או לחץ באוזן. תסמינים אחרים עשויים לכלול שמיעה עמומה, צלצולים באוזן, סחרחורת או כאב.

כיצד לבטל את חסימת האוזן שלך

אם האוזן שלך חסומה בגלל הצטברות שעווה, אתה יכול לנסות להשתמש בערכה להסרת שעווה באוזן ללא מרשם. ערכות אלו מכילות בדרך כלל תמיסה המרככת את השעווה, ומאפשרת להסירה ביתר קלות. לעולם אל תנסה להסיר שעוות אוזניים עם מקלון צמר גפן, מכיוון שהדבר עלול לדחוף את השעווה עוד יותר לתוך תעלת האוזן. אם האוזן שלך חסומה עקב הצטננות או זיהום בסינוסים, אתה יכול לנסות להשתמש בתרסיס נגד גודש או תרסיס לאף כדי להפחית את נפיחות בצינור האוסטכיאן. זה יכול לעזור לפתוח את הצינור ולאפשר לנוזל להתנקז. אם האוזן שלך חסומה בגלל חפץ זר, עליך לפנות מיד לטיפול רפואי.

כיצד למנוע אוזן חסומה

כדי לסייע במניעת אוזן חסומה, עליך להימנע מהכנסת חפצים זרים לאוזן, כגון צמר גפן או אטמי אוזניים. כדאי גם להימנע משחייה במים מזוהמים, מכיוון שהדבר עלול להגביר את הסיכון לפתח דלקת אוזניים. אם אתם טסים במטוס, כדאי לנסות להשוות את הלחץ באוזניים על ידי פיהוק או לעיסת מסטיק.

מתי לפנות לרופא

אם האוזן שלך חסומה ואתה חווה כאב חמור, סחרחורת או אובדן שמיעה, עליך לפנות מיד לטיפול רפואי. אתה צריך גם לראות רופא אם האוזן שלך חסומה ויש לך חום, שכן זה יכול להיות סימן לזיהום בסיסי. אם אתה חווה אוזן חסומה ואינך בטוח מה הסיבה, אתה צריך גם לראות רופא עבור אִבחוּן. הרופא שלך עשוי להמליץ על בדיקות או טיפולים נוספים, בהתאם לסיבת האוזן החסומה שלך. אם אתה מחפש מידע נוסף על אוזניים חסומות, תוכל למצוא מידע נוסף בוויקיפדיה .

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן