דף הבית » הכי חם » מה לעשות כשהאוזן חסומה?
מה לעשות כשהאוזן חסומה?

מה לעשות כשהאוזן חסומה?

מה גורם לאוזן חסומה?

אוזן חסומה היא בעיה שכיחה שיכולה להיגרם ממגוון גורמים. הסיבות השכיחות ביותר לאוזן חסומה הן הצטברות שעווה באוזן, הצטננות או אלרגיות, נוזלים באוזן וזיהום. סיבות אחרות יכולות לכלול חפץ זר בתעלת האוזן, עור התוף מחורר וגידול או ציסטה.

כיצד להקל על אוזן חסומה

אם יש לך אוזן חסומה, יש כמה דברים שאתה יכול לעשות כדי להקל על התסמינים. הנה כמה עצות:

1. השתמש בטיפות אוזניים

טיפות אוזניים יכולות לעזור להפחית את כמות הצטברות השעווה באוזן, מה שיכול לעזור להפחית את התחושה של אוזן חסומה. ניתן להשיג טיפות אוזניים ללא מרשם, או שאתה יכול להכין בעצמך עם תערובת של מים, חומץ ואלכוהול. הניחו כמה טיפות באוזן והטהו את הראש הצידה למשך מספר דקות. זה יעזור לטיפות להגיע לשעווה ולפרק אותה.

2. השתמש בקומפרס חם

מריחת קומפרס חם על האוזן הפגועה יכולה לעזור להפחית דלקת וכאב. כדי ליצור קומפרס חם, יש להשרות מטלית במים חמים ולסחוט אותה החוצה. הניחו את מטלית הכביסה על האוזן והשאירו אותה שם למשך מספר דקות. זה יעזור להפחית את הלחץ באוזן שלך.

3. קח תרופה ללא מרשם

אם האוזן החסומה שלך נגרמת מזיהום, אלרגיות או נוזלים באוזן, תרופה ללא מרשם עשויה לעזור להפחית את התסמינים. חפשו אנטי-היסטמין או נוגד גודש כדי לעזור להפחית דלקת וגודש. אם הסיבה לאוזן החסומה שלך היא זיהום, ייתכן שיהיה צורך באנטיביוטיקה.

מתי לפנות לרופא

אם האוזן החסומה שלך לא משתפרת עם תרופות ביתיות, או אם אתה חווה כאבים עזים, ניקוז או אובדן שמיעה, עליך לפנות לרופא. רופא יכול לאבחן את הסיבה לאוזן החסומה שלך ולספק טיפול שיעזור להקל על התסמינים. במקרים מסוימים, ייתכן שיהיה צורך בניתוח להסרת חפץ זר או לתיקון עור התוף מחורר.

אוזן חסומה יכולה להיות חוויה מאוד לא נוחה, אבל יש כמה דברים שאתה יכול לעשות כדי להקל על התסמינים. אם תרופות ביתיות אינן משפרות את המצב, חשוב לפנות לרופא לצורך אבחון וטיפול.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן