דף הבית » רק אצלנו » מה לעשות כשאתה נקע את היד?
מה לעשות כשאתה נקע את היד?

מה לעשות כשאתה נקע את היד?

מהי נקע ביד?

נקע ביד היא פציעה המתרחשת כאשר הרצועות המחברים את העצמות ביד נמתחות או נקרעות. זה יכול להיגרם מנפילה, פיתול או מכה ישירה ביד. תסמינים של נקע ביד כוללים כאב, נפיחות, חבורות וקושי להזיז את היד.

כיצד למנוע נקע ביד

הדרך הטובה ביותר למנוע נקע ביד היא לתרגל הרגלי בטיחות טובים. ללבוש ציוד מגן בעת עיסוק בפעילויות שעלולות לסכן את הידיים שלך לפציעה. בנוסף, חזקו את הידיים עם תרגילים ומתיחות כדי להפוך אותן לעמידות יותר בפני פציעות.

טיפול בנקע ביד

אם נקעת את היד, הצעד הראשון הוא להניח אותה. הימנע מפעילויות הכרוכות באחיזה, הרמה או דחיפה. אתה יכול גם למרוח קרח על האזור הפגוע כדי להפחית נפיחות וכאב. דחיסה יכולה גם לעזור להפחית נפיחות וכאב. לבסוף, הרם את היד מעל הלב שלך כדי להפחית את הנפיחות.

תרופות לנקע ביד

הרופא שלך עשוי להמליץ על משככי כאבים ללא מרשם כדי לסייע בניהול הכאב הקשור לנקע ביד. אם הכאב חמור, הרופא שלך עשוי לרשום תרופה חזקה יותר. הרופא שלך עשוי להמליץ גם על הזרקת סטרואידים כדי להפחית את הדלקת.

פיזיותרפיה לנקע ביד

פיזיותרפיה יכולה לעזור לך להחזיר את הכוח והניידות ביד לאחר נקע. הפיזיותרפיסט שלך יעבוד איתך כדי לפתח תוכנית טיפול מותאמת אישית שעשויה לכלול תרגילי מתיחה, חיזוק וטווח תנועה. הפיזיותרפיסט שלך עשוי להשתמש גם בשיטות כגון חום, קור או גירוי חשמלי כדי להפחית כאב ונפיחות.

מתי לפנות לרופא

אם אתה חווה כאבים עזים, נפיחות או קושי להזיז את היד שלך, עליך לפנות לרופא. הרופא שלך יכול לאבחן את הפציעה שלך ולהמליץ על תוכנית הטיפול הטובה ביותר עבור הצרכים שלך. בנוסף, אם הסימפטומים שלך אינם משתפרים לאחר כמה ימים של מנוחה וטיפול ביתי, עליך לפנות לרופא.

טבלת טיפולים לנקע ביד

יַחַס תיאור
מנוחה הימנע מפעילויות הכרוכות באחיזה, הרמה או דחיפה
קרח מרחו קרח על האזור הפגוע כדי להפחית נפיחות וכאב
דְחִיסָה לעזור להפחית נפיחות וכאב
גוֹבַה הרם את היד מעל הלב שלך כדי להפחית את הנפיחות
משככי כאבים תרופות ללא מרשם או מרשם כדי לסייע בניהול כאב
פיזיותרפיה תרגילי מתיחה, חיזוק וטווחי תנועה

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן