דף הבית » המלצת הצוות » מה לעשות כשאין אבקת אפייה

מה לעשות כשאין אבקת אפייה

מה לעשות כשאין אבקת אפייה

מהי אבקת אפייה?

אבקת אפייה היא חומר תפיחה המשמש באפייה כדי לעזור לבצקים ולבלילות לתפוח. זהו שילוב של סודה לשתייה, קרם טרטר ולפעמים עמילן תירס. אבקת אפייה היא חומר תפיחה כימי יבש, כלומר היא משחררת גז פחמן דו חמצני כאשר היא באה במגע עם לחות וחום. הגז הזה גורם לתפיחת בצקים ולבלילות, ויוצר מרקם קליל ואוורירי.

מה לעשות כשאין אבקת אפייה

כשאין לך אבקת אפייה בהישג יד, יש כמה אפשרויות להחלפות. להלן כמה מהתחליפים הנפוצים ביותר לאבקת אפייה:

סודה לשתייה וקרם טרטר

התחליף הנפוץ ביותר לאבקת אפייה הוא שילוב של סודה לשתייה וקרם אבנית. השילוב הזה עובד מכיוון שהסודה לשתייה היא בסיס וקרם האבנית הוא חומצה. בשילוב, הם יוצרים תגובה המשחררת גז פחמן דו חמצני. כדי להשתמש בתחליף זה, ערבבו יחד 1 כפית סודה לשתייה ו-2 כפיות של קרם טרטר עבור כל כפית אבקת אפייה הנחוצה במתכון.

יוגורט או חמאה

יוגורט וחלב הם שניהם חומציים וניתן להשתמש בהם כדי להחליף אבקת אפייה במתכון. עבור כל כפית אבקת אפייה הדרושה במתכון, השתמשו ב-1/4 כוס יוגורט או חמאה.

חומץ וסודה לשתייה

חומץ הוא חומצה וסודה לשתייה היא בסיס, ולכן כאשר הם משולבים, הם יוצרים תגובה המשחררת גז פחמן דו חמצני. כדי להשתמש בתחליף זה, ערבבו יחד 1 כפית חומץ ו-1/4 כפית סודה לשתייה עבור כל כפית אבקת אפייה הנדרשת במתכון.

השוואה מהירה

החלפה כמות
סודה לשתייה וקרם טרטר 1 כפית סודה לשתייה ו-2 כפיות קרם טרטר לכל כפית אבקת אפייה
יוגורט או חמאה 1/4 כוס יוגורט או חמאה לכל כפית אבקת אפייה
חומץ וסודה לשתייה 1 כפית חומץ ו-1/4 כפית סודה לשתייה לכל כפית אבקת אפייה

כאשר אופים ללא אבקת אפייה, חשוב לזכור שהמרקם של המוצר המוגמר עשוי להיות שונה במקצת מאשר אם הייתם משתמשים באבקת אפייה. מאפים שנעשו ללא אבקת אפייה עשויים להיות צפופים יותר ולא לעלות באותה מידה. חשוב גם לציין שחלק מהמתכונים עשויים שלא לעבוד גם ללא אבקת אפייה. לדוגמה, עוגות ולחמים מהירים מסתמכים על אבקת אפייה שתעזור להם לתפוח. אם אין לכם אבקת אפייה ועדיין רוצים להכין עוגה או לחם מהיר, אולי כדאי לנסות להשתמש במתכון אחר שלא דורש אבקת אפייה. אפשר לאפות ללא אבקת אפייה, אבל חשוב לזכור ש המרקם של המוצר המוגמר עשוי להיות שונה במקצת מאשר אם הייתם משתמשים באבקת אפייה. אם אין לכם אבקת אפייה בהישג יד, יש כמה אפשרויות להחלפות. סודה לשתייה ושמנת טרטר, יוגורט או חמאה, וחומץ וסודה לשתייה הם כולם תחליפים טובים לאבקת אפייה. רק זכרו להתאים את כמות כל החלפה בהתאם.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן