דף הבית » בידור ופנאי » מה לעשות כדי לקבל מחזור?
מה לעשות כדי לקבל מחזור?

מה לעשות כדי לקבל מחזור?

הבנת המחזור החודשי שלך

מחזור הוא חלק טבעי מחייה של אישה. זה מסמן את תחילתו של מחזור חדש, ובדרך כלל מלווה בשינויים פיזיים ורגשיים. חשוב להבין את המחזור החודשי שלך כדי שתוכל לנהל טוב יותר את המחזור שלך והתסמינים הקשורים אליו.

מה לעשות אם המחזור שלך מאוחר

אם המחזור שלך מאוחר, הדבר הראשון שעליך לעשות הוא לבצע בדיקת הריון. אם הבדיקה שלילית, יש כמה דברים שאתה יכול לעשות כדי לנסות לקבל מחזור:

תרגיל

פעילות גופנית סדירה יכולה לעזור לווסת את המחזור החודשי ולהחזיר את המחזור למסלול. כוון ל-30 דקות של פעילות גופנית בעצימות בינונית חמישה ימים בשבוע.

להפחית לחץ

מתח יכול להשפיע על ההורמונים שלך, מה שעלול לגרום למחזור להיות מאוחר או לא סדיר. נסו להפחית את הלחץ על ידי הקדשת זמן לעצמכם, תרגול טכניקות הרפיה ושינה מספקת.

קח תוספי תזונה

תוספי מזון מסוימים, כגון ויטמין B6, ויטמין E ושמן נר הלילה, יכולים לעזור לווסת את המחזור החודשי שלך. שוחח עם הרופא שלך לפני נטילת תוספים כלשהם.

ראה את הרופא שלך

אם המחזור שלך עדיין מאוחר לאחר שניסית את השיטות הנ"ל, מומלץ לפנות לרופא. הם יכולים לעזור לקבוע את סיבת העיכוב ולספק טיפול במידת הצורך.

התמודדות עם מחזור לא סדיר

אם המחזור שלך לא סדיר, יש כמה דברים שאתה יכול לעשות כדי לעזור לווסת אותם:

עקוב אחר המחזור שלך

מעקב אחר המחזור שלך יכול לעזור לך לזהות דפוסים ולחזות טוב יותר מתי המחזור שלך יגיע. אתה יכול להשתמש באפליקציית מעקב תקופות או ביומן נייר כדי לעקוב אחר המחזור שלך.

אכלו תזונה מאוזנת

אכילת תזונה מאוזנת יכולה לעזור לווסת את ההורמונים שלך ולשמור על המחזור החודשי שלך. שאפו לאכול הרבה פירות, ירקות, דגנים מלאים וחלבונים רזים.

הימנע מלחץ

מתח יכול להשפיע על ההורמונים שלך ולהפיל את המחזור החודשי שלך. נסו להפחית מתח על ידי הקדשת זמן לעצמכם, תרגול טכניקות הרפיה ושינה מספקת.

ראה את הרופא שלך

אם המחזור שלך עדיין לא סדיר לאחר שניסית את השיטות הנ"ל, מומלץ לפנות לרופא שלך. הם יכולים לעזור לקבוע את הגורם לאי הסדירות ולספק טיפול במידת הצורך.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן