דף הבית » המלצת הצוות » מה לעשות כדי להיכנס להריון?
מה לעשות כדי להיכנס להריון?

מה לעשות כדי להיכנס להריון?

ראה רופא

קבע בדיקת קדם-קונספציה

אם את מנסה להיכנס להריון, הצעד הראשון צריך להיות לקבוע בדיקה מוקדמת עם הרופא שלך. פגישה זו חשובה מכיוון שהיא נותנת לרופא שלך הזדמנות לסקור את ההיסטוריה הרפואית שלך ולוודא שאתה במצב בריאותי טוב לפני שאתה מתחיל לנסות להרות. במהלך פגישה זו, הרופא שלך יכול גם לענות על כל שאלה שיש לך לגבי כניסה להריון ולספק לך עצות כיצד להגדיל את הסיכוי שלך להרות.

קבל בדיקה לאיתור זיהומים

הרופא שלך כנראה יבדוק אותך לאיתור זיהומים שעלולים להשפיע על הפוריות שלך. זה כולל זיהומים המועברים במגע מיני (STIs), כגון כלמידיה וזיבה, כמו גם זיהומים אחרים, כגון דלקות בדרכי השתן (UTIs). אם יש לך אחד מהזיהומים הללו, הרופא שלך יכול לספק לך טיפול כדי להפחית את הסיכון לבעיות פוריות.

דון בתרופות שלך

הרופא שלך יכול גם לסקור את כל התרופות שאתה נוטל ולספק עצות כיצד להשתמש בהן בבטחה בזמן שאתה מנסה להיכנס להריון. תרופות מסוימות, כגון אנטיביוטיקה ותרופות כימותרפיות מסוימות, יכולות להשפיע על הפוריות שלך. הרופא שלך יכול לספק לך הדרכה כיצד להשתמש בבטחה בתרופות אלו בזמן הניסיון להיכנס להריון.

בצע שינויים באורח החיים

ביצוע שינויים מסוימים באורח החיים יכול גם להגדיל את הסיכויים להיכנס להריון. שינויים אלה כוללים:

להפסיק לעשן

אם אתה מעשן, גמילה היא אחד הדברים הטובים ביותר שאתה יכול לעשות כדי לשפר את הפוריות שלך. עישון נקשר לסיכון מוגבר לאי פוריות והפלות. אם אתה זקוק לעזרה להיגמל, שוחח עם הרופא שלך לגבי המשאבים הזמינים.

שמור על משקל בריא

עודף משקל או תת משקל יכול להשפיע על הפוריות שלך. אם את סובלת מעודף משקל, ירידה במשקל יכולה לשפר את הסיכויים שלך להיכנס להריון. אם אתם סובלים מתת משקל, עלייה במשקל יכולה גם לעזור. שוחח עם הרופא שלך על פיתוח תוכנית תזונה בריאה ופעילות גופנית כדי לעזור לך להגיע למשקל בריא.

הגבל קפאין ואלכוהול

הגבלת צריכת קפאין ואלכוהול יכולה גם לעזור לשפר את הפוריות שלך. קפאין נקשר לסיכון מוגבר לאי פוריות, ואלכוהול יכול להפריע לביוץ. נסה להגביל את צריכת שניהם כדי לשפר את הסיכויים להיכנס להריון.

עקוב אחר הביוץ שלך

מעקב אחר הביוץ שלך חשוב אם אתה מנסה להיכנס להריון. זה יכול לעזור לך לזהות מתי אתה הכי פורה ולהגדיל את הסיכויים שלך להרות. ישנן מספר דרכים לעקוב אחר הביוץ שלך, כולל:

שימוש בערכת מנבא ביוץ

ערכות לניבוי ביוץ זמינות ללא מרשם ברוב בתי המרקחת. ערכות אלה פועלות על ידי זיהוי עלייה בהורמון luteinizing (LH) בשתן שלך, אשר מתרחשת בדרך כלל 24 עד 36 שעות לפני הביוץ. כאשר תזהה את הזינוק הזה, תדע שאתה עומד לביוץ ועליך לקיים יחסי מין כדי להגדיל את הסיכויים שלך להיכנס להריון.

שרטוט טמפרטורת הגוף הבסיסית שלך

תרשים טמפרטורת הגוף הבסיסית שלך היא דרך נוספת לעקוב אחר הביוץ שלך. טמפרטורת הגוף הבסיסית שלך היא הטמפרטורה שלך כשאתה במנוחה. זה בדרך כלל עולה מעט כאשר אתה מבייץ. כדי לשרטט את טמפרטורת הגוף הבסיסית שלך, תצטרך למדוד את החום שלך כל בוקר לפני שאתה קם מהמיטה. לאחר מכן תוכל לחפש דפוס בקריאות הטמפרטורה שלך כדי לזהות מתי אתה הכי פורה.

ניטור ריר צוואר הרחם שלך

ניטור ריר צוואר הרחם שלך הוא דרך נוספת לעקוב אחר הביוץ שלך. ריר צוואר הרחם שלך משתנה לאורך המחזור החודשי שלך. כאשר אתה הכי פורה, הוא יהפוך דק, חלקלק וצלול, כמו חלבוני ביצה. מעקב אחר ריר צוואר הרחם שלך יכול לעזור לך לזהות מתי יש לך סיכוי גבוה להרות.

סיכום

אם את מנסה להיכנס להריון, יש כמה דברים שאת יכולה לעשות כדי להגדיל את הסיכוי שלך להרות. זה כולל פנייה לרופא לצורך בדיקה מוקדמת, ביצוע שינויים באורח החיים ומעקב אחר הביוץ שלך. על ידי ביצוע העצות הללו, תוכל להגדיל את הסיכוי שלך להיכנס להריון.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן