דף הבית » עשרת הגדולים » מה לעשות כאשר יש לך התקף לב

מה לעשות כאשר יש לך התקף לב

. מה לעשות כאשר יש לך התקף לב

סימנים ותסמינים של התקף לב

התקף לב מתרחש כאשר אספקת הדם ללב חסומה, בדרך כלל על ידי קריש דם. זה יכול להיות מצב חירום רפואי מסכן חיים, ולכן חשוב להיות מודעים לסימנים והתסמינים. סימנים ותסמינים נפוצים של התקף לב כוללים:

  • כאב או אי נוחות בחזה
  • כאב או אי נוחות בזרועות, בגב, בצוואר, בלסת או בבטן
  • קוצר נשימה
  • זיעה קרה
  • בחילה
  • סחרחורת

אם אתה חווה אחד מהתסמינים הללו, חשוב לפנות מיד לעזרה רפואית.

סוגי התקפי לב

ישנם שני סוגים עיקריים של התקף לב:

ST-Elevation Myocardial Infarction (STEMI)

זהו הסוג הנפוץ ביותר של התקף לב. זה מתרחש כאשר העורק הכלילי חסום לחלוטין, מונע מהדם להגיע ללב. סוג זה של התקף לב הוא בדרך כלל חמור יותר ודורש טיפול רפואי מיידי.

אוטם שריר הלב ללא ST-Elevation (NSTEMI)

סוג זה של התקף לב מתרחש כאשר העורק הכלילי חסום חלקית, ומפחית את כמות הדם שמגיעה ללב. סוג זה של התקף לב הוא בדרך כלל פחות חמור וייתכן שלא ידרוש טיפול רפואי מיידי.

קבלת עזרה

אם אתה חושב שאתה או מישהו אחר חוטפים התקף לב, חשוב לקבל עזרה בהקדם האפשרי. התקשר לשירותי החירום המקומיים שלך או גש לבית החולים הקרוב.

בבית החולים

עם הגעתך לבית החולים, הצוות הרפואי יעריך את מצבך ויעניק טיפול. זה עשוי לכלול תרופות להמסת קריש הדם, או ניתוח לפתיחת העורק החסום.

לאחר התקף הלב

לאחר שטופלת בהתקף לב, חשוב לבצע שינויים באורח החיים כדי להפחית את הסיכון ללקות בהתקף לב נוסף. זה עשוי לכלול הפסקת עישון, אכילת תזונה בריאה, פעילות גופנית סדירה וניהול מתח.

השוואה מהירה

סוג התקף לב תיאור
ST-Elevation Myocardial Infarction (STEMI) עורק כלילי חסום לחלוטין
אוטם שריר הלב ללא ST-Elevation (NSTEMI) עורק כלילי חסום חלקית

חשוב להיות מודעים לסימנים והתסמינים של התקף לב, ולפנות מיד לעזרה רפואית אם אתה חושב שאתה או מישהו אחר לוקה בהתקף לב. לאחר שטופלת, חשוב לבצע שינויים באורח החיים כדי להפחית את הסיכון ללקות באחד נוסף.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן