דף הבית » הכי מדובר » מה לעשות בשבת בירושלים?
מה לעשות בשבת בירושלים?

מה לעשות בשבת בירושלים?

ביקור בעיר העתיקה בירושלים

העיר העתיקה בירושלים היא אתר חובה לכל מי שמבקר בעיר. העיר העתיקה מחולקת לארבעה רבעים: הרובע היהודי, הרובע המוסלמי, הרובע הנוצרי והרובע הארמני. לכל רובע אטרקציות ואתרים ייחודיים משלו. בשבת הרבה מהחנויות והמסעדות בעיר העתיקה סגורות, אבל עדיין יש הרבה מה לעשות. צאו לטיול בין הסמטאות המפותלות וחקרו את הארכיטקטורה העתיקה. בקרו בכותל המערבי, האתר הקדוש ביותר ליהדות, ובכיפת הסלע, האתר השלישי בקדושתו באסלאם.

חקור את השווקים של העיר

ירושלים היא ביתם של מספר שווקים שוקקים. שוק מחנה יהודה הוא אחד הפופולריים בעיר. השוק הפתוח הזה מלא בספקים שמוכרים הכל, החל מתוצרת טרייה וכלה בעבודת יד. בשבת השוק סגור, אבל הסביבה היא עדיין מקום נהדר לטייל בו. טיילו בסמטאות הצרות וחקרו את החנויות והמסעדות הייחודיות. גם מחנה יהודה שוק הסמוכה היא מקום נהדר לטייל בו בשבת.

בקר בבתי הכנסת המקומיים

ירושלים היא ביתם של בתי כנסת רבים, שלכל אחד האווירה והסגנון הייחודיים לו. בשבת רבים מבתי הכנסת פותחים את שעריהם למבקרים. הקדישו זמן לחקור את בתי הכנסת השונים וקבלו תחושה של הקהילה היהודית המגוונת של העיר. אם אתם מחפשים חוויה מסורתית יותר, שקול להגיע לטקס שבת באחד מבתי הכנסת האורתודוקסיים הרבים בעיר.

תיהנו מארוחה במסעדה כשרה

בירושלים יש הרבה מסעדות כשרות שפתוחות בשבת. ממטבח מזרח תיכוני מסורתי ועד מאכלים ישראלים מודרניים, יש משהו לכל אחד. רבות מהמסעדות מציעות ארוחת שבת מסורתית עם חלה, יין ושאר מאכלים מסורתיים. תיהנו מארוחה נינוחה ותספגו את האווירה של העיר.

צאו לטיול בהרי ירושלים

הרי ירושלים הם מקום נהדר לחקור בשבת. צאו לטיול רגלי בין הגבעות ותיהנו מהנופים המדהימים של העיר. הגבעות הן גם ביתם של מספר אתרים היסטוריים, כולל קבר המלכים וגן גת שמנים. חקור את האזור ותתרשם מהיופי של הנוף הירושלמי.

לך להופעה או להופעה

ירושלים היא ביתם של סצנת אמנות ותרבות תוססת. בשבת מתקיימים לעתים קרובות קונצרטים והופעות בעיר. ממוזיקה קלאסית ועד לתיאטרון מודרני, יש משהו לכל אחד. בדוק את הרישומים המקומיים וראה מה קורה במהלך הביקור שלך.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן