דף הבית » טופ 10 » מה לעשות בקטניה, איטליה?

מה לעשות בקטניה, איטליה?

מה לעשות בקטניה, איטליה?

חקור את ההריסות העתיקות של קטאניה

קטניה, השוכנת בחוף המזרחי של סיציליה, היא עיר ספוגת היסטוריה. חורבותיה העתיקות של העיר הן עדות לעברה הארוך והמגוון. מהריסות האמפיתיאטרון הרומי ועד לשרידי התיאטרון היווני, יש הרבה מה לחקור. החורבה המפורסמת ביותר של העיר היא Castello Ursino, טירה מהמאה ה-13 שהייתה בעבר מקום מושבה של השושלת האראגונית החזקה. הטירה היא כיום מוזיאון ומציעה למבקרים הצצה לעברה של העיר.

בקר בקתדרלת קטאניה

קתדרלת קטניה, הידועה גם בשם דואומו די קטניה, היא אחד מציוני הדרך האייקוניים ביותר של העיר. הקתדרלה נבנתה במאה ה-12 והיא דוגמה מדהימה לארכיטקטורת הבארוק הסיציליאנית. בפנים, המבקרים יכולים להתפעל מהציורים המעוטרים והפסלים, כמו גם מהעוגב המרשים. הקתדרלה היא גם ביתם של שרידי אגתה הקדושה, הקדושה הפטרונית של קטניה.

לטעום את המטבח המקומי

שום טיול לקטניה לא יהיה שלם בלי לטעום את המטבח המקומי. העיר ידועה במנות פירות הים שלה, כמו הפסטה הפופולרית אלה נורמה. מנה זו עשויה עם חצילים מטוגנים, רוטב עגבניות וגבינת ריקוטה סלטה. מנות פופולריות אחרות כוללות ארנצ'יני (כדורי אורז מטוגנים) וקפונטה (תבשיל ירקות). לפינוק מתוק, נסו את הקנולי המקומי, מאפה במילוי גבינת ריקוטה ושוקולד צ'יפס.

חקור את השווקים של קטניה

קטניה היא ביתם של כמה שווקים שוקקים, שבהם המבקרים יכולים למצוא הכל, החל מתוצרת טרייה וכלה בעבודת יד. השוק הפופולרי ביותר הוא Fera o Luni, שמתקיים מדי יום שני במרכז העיר. כאן, המבקרים יכולים למצוא מגוון של סחורות מקומיות, כולל פירות, ירקות, גבינות ובשרים. שווקים נוספים כוללים את Mercato del Pesce, המתמחה בפירות ים, ואת Mercato dei Fiori, שמוכר פרחים וצמחים.

בקרו בגן הבוטני של קטאניה

הגן הבוטני של קטניה הוא ביקור חובה לאוהבי הטבע. הגן הוא ביתם של מגוון צמחים, כולל קקטוסים, דקלים וסוקולנטים. הגן כולל גם בריכה, חממה ומגוון פסלים. המבקרים יכולים גם לערוך סיור מודרך בגן, המציע תובנה לגבי הצמחים וההיסטוריה שלהם.

צאו לטיול יום להר אטנה

הר אטנה הוא אחד מטיולי היום הפופולריים ביותר מקטניה. הר הגעש הוא הגבוה באירופה ומציע נופים מדהימים של הנוף שמסביב. המבקרים יכולים לעלות ברכבל במעלה ההר או לטייל בשבילים. בפסגה, המבקרים יכולים לחקור את המכתשים וזרמי הלבה, כמו גם את הכפרים הסמוכים. קטניה היא עיר מלאה בהיסטוריה ותרבות, ויש הרבה מה לחקור. מהחורבות העתיקות ועד השווקים ההומים, יש משהו לכל אחד. בין אם אתם מחפשים לטעום את המטבח המקומי או לצאת לטיול יום להר אטנה, בקטניה יש משהו לכולם.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן